پس از این که آبلیمو و آبغوره داخل شیشه ریخته شد، بهتر است شیشه را داخل آب جوش قرار داد تا آنزیم ها و باکتری ها از بین برود و قارچ ها امکان رشد نداشته باشد.

سلامت نیوز :پس از این که آبلیمو و آبغوره داخل شیشه ریخته شد، بهتر است شیشه را داخل آب جوش قرار داد تا آنزیم ها و باکتری ها از بین برود و قارچ ها امکان رشد نداشته باشد.
رضا مورکیان کارشناس مواد آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از آبگیری آبغوره یا آبلیمو، مرحله پاک کردن هسته‌های آن که باعث تلخی می‌شود انجام می شود.

وی گفت: آبغوره دارای لردهایی است که گاه با کپک اشتباه گرفته می شود و با صاف کردن آن را جدا می‌کنند. وی ادامه داد: بعد از صاف کردن باید در کوتاه‌ترین فرصت آن را تا مرحله نزدیک جوش حرارت داد؛ این در حالی است که چنانچه آبلیمو یا آبغوره تهیه شده بجوشد رنگ آن تغییر می‌کند.

مورکیان افزود: پس از این مرحله آبلیمو یا آبغوره را باید داخل شیشه تمیز بریزیم و تا نزدیکی لبه ظرف پر ‌کنیم و می توان به مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی گذاشت و سپس درپوشی روی آن قرار داد تا با ایجاد خلاء، اکسیژن داخل محصول راه نیابد و جایی برای رشد کپک‌ها وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha