سلامت نیوز :رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی از ارجاع پرونده شركت‌های خصوصی آبرسانی به عنوان توزیع‌كننده آب آلوده به دادگاه خبر داد.

دكتر كاظم ندافی در نشست خبری كه در وزارت بهداشت برگزار شد، در خصوص آلوده بودن آب برخی از مناطق جنوب تهران با نیترات، گفت: در سال گذشته 30 تا 40 چاه آلوده با سطح نیترات بالا از چرخه استفاده و توزیع آب تهران حذف شده و همچنین 6 دستگاه پیشرفته RO‌ برای تصفیه آب چاه‌های مناطق مختلف، به منظور انتقال آب تصفیه به مراكز جنوب تهران نصب شده است.

وی تصریح كرد: در بعضی از مناطق، انشعابات آب در اختیار شركت‌های خصوصی است كه نظارت مستمری بر میزان آلودگی و نیترات آب ندارند و وزارت بهداشت و درمان از این شركت‌ها شكایت كرده است.

وی با اشاره به این كه در حال حاضر آب مناطق 18 و یافت‌آباد تهران آلوده است، ادامه داد: ما از اهالی مناطق جنوب شهر تهران درخواست می‌كنیم انشعاب آب خود را از شركت آب و فاضلاب تهران درخواست كنند زیرا در حال حاضر آب مناطقی كه تحت پوشش  شركت آب و فاضلاب تهران است، از نظر آلودگی‌ها مشكلی ندارد و وزارت بهداشت از شورای شهر خواسته تا تسهیلاتی را فراهم كند كه مردم برای گرفتن انشعاب از شركت آب و فاضلاب از مشكلات مربوطه این موضوع معاف شوند.

وی در پایان از تدوین سند ملی راهبردی كیفیت آب ظرف یك سال آینده خبر داد و گفت: این سند با نگارش تعداد زیادی از اساتید دانشگاه، كارشناسان و بازرسان سازمان‌های مسئول در بحث آب تدوین شده است و قرار است به شورای عالی سلامت ارائه شود تا پس از تصویب دراختیار عموم قرار گیرد تا مشكلات در زمینه آلودگی آبها رفع شود.

دكتر ندافی درباره آلودگی هوا با گاز رادون، نیز اظهار داشت: این گاز به طور طبیعی بسیاری از مناطق دنیا و در طبقات زیرزمین وجود دارد و اگر تهویه به صورت طبیعی و مصنوعی وجود داشته باشد، نگران كننده نیست و باید در بحث تهویه‌ها كار اساسی انجام شود.

وی افزود: تا به حال هیچ گزارش مستندی در زمینه آسیب با این گاز دریافت نكرده‌ایم و برای بدست آوردن آمار دقیق باید بررسی‌های علمی توسط وزارت بهداشت صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha