سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به مناسبت فرا رسیدن روز پزشك پیامی صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است :
بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَآ أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» سوره مائده- آیه 32
روز پزشک، روز بزرگداشت جامعه فرهیخته پزشکی کشور و تکریم فرزندان مستعد و با اراده­ای است كه با جهد و تلاش خود، ضمانت سلامت جامعه و امنیـت روحی بیماران را فراهم كرده­اند. این روز، روز كسانی است كه با شوق و رنج آموخته­اند تا رنج انسان را به شوق و آرامش برسانند. روز فرشتگان نجاتی است که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام بخشیده­اند. یكم شهریور سال­روز ولادت بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک را گرامی می­دارم.
امروز تلاش­ و خدمات ارزنده جامعه پزشکی در عرصه نظام سلامت کشور بر هیچ كس پوشیده نیست. آنان در عرصه خدمت به مردم عزیز و سرافرازی كشور اسلامی ایران ، از پیروزی انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی و تا امروز از هیچ كوششی دریغ نورزیده اند. پیشكسوتان پزشكی كشور، جمهوری اسلامی ایران را به كشور مطرح در درمان­های تخصصی و فوق تخصصی تبدیل كرده­اند. پزشكان جوان این مرز و بوم نیز با فداكاری خود و با حضور حتی در دور افتاده­ترین روستاهای كشور و با حداقل امكانات، ارتقای روزافزون شاخص­های بهداشتی را فراهم كرده­اند. از این رو این گروه خدوم نه تنها در درمان بلكه در بخش بهداشت نیز، كشور عزیزمان را سربلند و سرافراز كرده­اند و امید است که در توسعه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع به کل کشور نیز حماسه ای دیگر بیافرینند.
بدون شک، جامعه فرهیخته پزشکی کشور با تواضع و بدون چشمداشت و تنها بر اساس اخلاق انسانی و اخلاق پزشكی خود منشاء این تحولات بوده است، اما ما به عنوان سیاستگذاران نظام سلامت كشور، وظیفه خود را برای رفاه بیشتر این قشر خدوم سنگین می­دانیم و همواره تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد. و البته باید اذعان كرد در این زمینه با مشكلات و چالش­هایی نیز مواجه هستیم.
امیدواریم با ساماندهی اقتصاد سلامت ، قرار گرفتن سلامت در اولویت سیاستگذاریهای کشور و تحقق کاهش سهم مردم از هزینه­های سلامت، شاهد تقویت انگیزه و حضور پرنشاط ­تر جامعه پزشکی در عرصه سلامت كشور و خدمت­رسانی به مردم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha