سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با پیوستن بیمه‌ها به وزارت بهداشت مشكلات بیمه‌ها كمتر می‌شود.

دكتر امیدوار رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اگر بیمه‌ها به وزارت بهداشت ملحق شوند، مشكلات به طور كامل حل نمی‌شود اما كمتر خواهد شد. متاسفانه دوگانگی‌ها و چندگانگی‌ها، مشكلات مربوط به بیمه‌ها را زیاد كرده است.

وی اضافه كرد: برای حل این نابسامانی‌ها، بیمه‌ها باید طبق قانون برنامه پنجم توسعه عمل كنند.

رضایی ضمن تاكید بر این مطلب كه بیمه‌ها باید براساس یك سیاست‌گذاری واحد به مردم خدمات ارائه كنند، اظهار كرد: تجمیع بیمه‌ها و تشكیل بیمه سلامت ایرانیان برای حل معضلات بیمه ضروری است.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هم‌چنین درباره وضعیت تحت پوشش بیمه قرارگرفتن درمان‌های ناباروری عنوان كرد: تحت پوشش بیمه قرارگرفتن درمان‌های ناباروری در شورای عالی بیمه مطرح شده و وزارت بهداشت بیش از دو سال است كه مشغول كار برروی این مسئله است تا به یك فرمول مشخص برسد.

وی در پاسخ به این پرسش كه چه زمانی تمامی هزینه‌های مربوط به درمان‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، گفت: بستگی به تامین اعتبار دارد. بیمه‌ها معمولا به این خاطر كه مشكلات مالی دارند زیربار نمی‌روند. در هر صورت مجلس آماده است اگر پیشنهادی در خصوص تامین بودجه در این حوزه ارائه شود، آن را بررسی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha