چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 32196

شایع ترین علایم کم کاری تیروئید عبارت است از افزایش وزن دردهای مفصلی و عضلانی، یبوست، نداشتن تحمل سرما، پف آلود بودن صورت و شکنندگی مو، افسردگی و خونریزی شدید یا نامنظم در زنان.شایع ترین علایم کم کاری تیروئید عبارت است از افزایش وزن دردهای مفصلی و عضلانی، یبوست، نداشتن تحمل سرما، پف آلود بودن صورت و شکنندگی مو، افسردگی و خونریزی شدید یا نامنظم در زنان.

سلامت نیوز : شایع ترین علایم کم کاری تیروئید عبارت است از افزایش وزن دردهای مفصلی و عضلانی، یبوست، نداشتن تحمل سرما، پف آلود بودن صورت و شکنندگی مو، افسردگی و خونریزی شدید یا نامنظم در زنان.

به گزارش ایسنا دکتر دلشاد متخصص غدد و متابولیسم با برشمردن علایم این بیماری افزود: این بیماری شایع است و میلیون ها نفر از مردم دنیا را درگیر کرده است، کم کاری تیروئید علایم متعددی دارد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به دلیل این که بسیاری از علایم کم کاری تیروئید اغلب تحت شرایط دیگری نیز بروز می کند بسیاری از بیماران مبتلا از وجود بیماری خود مطلع نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه افرادی مستعد ابتلا به کم کاری تیروئید هستند، گفت: این بیماری در افراد بالاتر از ۶۰ سال شایع تر است و برخی از عوامل مانند سابقه گواتر یا عمل جراحی تیروئید، سابقه فامیلی، زنان باردار یا زنانی که از زمان زایمانشان ۶ ماه می گذرد، احتمال ابتلا به بیماری تیروئید را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: افرادی که در گذشته پرتو درمانی نواحی سر و گردن کرده اند، افرادی که سابقه دریافت ید رادیواکتیو برای درمان بیماری های تیروئید دارند و افرادی که در مناطق کوهستانی دچار کمبود ید شدید زندگی می کنند نیز مستعد ابتلا به کم کاری تیروئید هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha