چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 32199
سلامت نیوز : رییس مرکز تحقیقات سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به كاهش سن ابتلا به سرطان پستان در كشور گفت: تیم‌های درمانی علاوه بر معالجه بیماران باید به دنبال تشخیص به موقع و پیشگیری از ابتلای زنان به این بیماری باشند.

دکتر محمد اسماعیل اکبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره درمان سرطان پستان، گفت: معمولا گروه‌های جراحی مربوط به سرطان پستان تنها قادر به درمان این بیماری هستند، اما هدف اصلی باید تشخیص به موقع و به نوعی پیشگیری از این سرطان باشد.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌رو در درمان سرطان پستان در کشور، گفت: علاوه بر تمام موفقیت‌ها در درمان سرطان پستان، ضعف در امکانات از جمله در امکان انجام غربالگری و ماموگرافی پستان وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

اکبری درباره مهم‌ترین مشکل درمان سرطان پستان در ایران، ادامه داد: درکنار ضعف امکانات درمانی، عدم همکاری همه جانبه تیم‌های درمانی سرطان پستان از جمله تیم تشخیص، درمان و همچنین نبود روانشناس و متخصص تغذیه در این تیم‌ها، بزرگ‌ترین مشکل معالجه سرطان پستان در ایران محسوب می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: دستیابی به موفقیت‌های هرچه بیشتر در درمان سرطان پستان، نیازمند قوی‌تر و منسجم‌تر شدن تیم‌های درمان است؛ به طوری که هر یک از افراد در گروه درمان، باید هماهنگ با دیگر اعضاء فعایت کنند و خوشبختانه تمام این هماهنگی‌ها در مرکز جامع کنترل سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha