سلامت نیوز : سنین 5 تا 15 سال شایعترین زمان برای ابتلاء به بیماری تب روماتیسمی به شمار می رود .
به گزارش آریا،بر اساس اعلام مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تب روماتیسمی یک واکنش التهابی است که پس از عفونت استرپتوکوکی گلو (گلودرد چرکی) رخ می دهد .
بر اساس این گزارش، اکثر گلو دردهای چرکی منجر به تب روماتیسمی نمی شود و اگر  گلو درد چرکی به موقع درمان شود تب روماتیسمی به طور کامل قابل پیشگیری است.
همچنین بروز ناگهانی گلو درد چرکی به ویژه همراه با بلع دردناک، تب، حساس و متورم شدن غده زیر زوایه فک از جمله نشانه های تب روماتیسمی به شمار می رود.
ممکن است تب روماتیسمی اجزا مختلفی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد  و منجر به تورم و دردناکی مفاصل، ضایعات پوستی به ویژه بر روی قفسه سینه یا شکم، حرکات غیر طبیعی و یا تورم  و التهاب و آسیب دریچه های قلبی شود.
بر اساس اعلام مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هیچگونه داروی معجزه آسایی برای درمان تب روماتیسمی وجود ندارد و اغلب حمله تب روماتیسمی در عرض چند هفته تا چند ماه فروکش می کند اما آسیب قلبی ممکن است مادام العمر باشد به همین دلیل پیشگیری از آن اهمیت دارد.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،همچنین افراد دچار بیماری قلبی روماتیسمی در معرض خطر ایجاد عفونت یا آسیب دریچه های قلبی قرار دارند و بهتر است بیماران مبتلا به این عارضه از طریق پاکیزه نگه داشتن دندانها و پرکردن خفره های دندانی از این حالت جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha