سلامت نیوز : یک اپتومتریست یووی 400را حداقل استاندارد عینک‌های آفتابی عنوان كرد و گفت: بزرگ‌ترین مشكل برخی عینک‌های آفتابی موجود در بازار که بیشتر توسط فروشندگان و مراکز غیرمعتبر عرضه می‌شوند، نداشتن حداقل این استاندارد ضروری است.

مونا افشاری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از نگاه دانش اپتومتری و متخصصان عینک، عینک آفتابی مناسب باید حداقل دارای یووی 400 برای جلوگیری از برخورد اشعه فرابنفش به چشم باشد.

وی افزود: اگر عدسی عینک آفتابی دارای خاصیت polarized و همچنین anxi rellex باشد به مراتب فواید آن برای چشم بهتر خواهد بود.

این اپتومتریست رنگ‌های دودی، قهوه‌ای و سبز را از رنگ‌های مجاز عینک‌های آفتابی عنوان كرد و گفت: عینك‌های آفتابی در صورتی که شرایط فوق را داشته باشند، در کیفیت آن تفاوتی وجود ندارد و فقط بستگی به سیلقه شخصی افراد دارند.

افشاری ادامه داد: در فصل تابستان زاویه تابش خورشید به زمین به خط عمود نزدیک‌تر است. بنابراین شدت تابش بیشتر است؛ بنابراین استفاده مکرر از عینک آفتابی در این فصل حتی در محیط‌های کم نور روز و سایه ضروری است.

وی تصریح کرد: هرچه اندازه عینک آفتابی (اندازه عدسی) بزرگ‌تر باشد به دلیل اینکه بافت دور و زیر چشم را بهتر و بیشتر تحت پوشش قرار می دهد، کیفیت بهتری دارد.

این اپتومتریست اظهار کرد: یکی از دلایل افتادگی پوست زیر چشم، برخورد مستقیم اشعه فرا بنفش با آن است، البته اندازه و سایز چهره پارامتر دیگری در این مورد محسوب می‌شود.

افشاری در پایان گفت: تاكید چشم پزشکان و بینایی سنج‌ها این است که هنگام خرید عینک آفتابی به حداقل کیفیت موجود و ضروری(uv400) توجه شده و از فروشنده بخواهید که عینک را با uv meter (تسترuv) كنترل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha