چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 32207

کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد مشکلات گوارشی و جذب نشدن آهن را از عوارض جانبی پخت نان با آرد سفید اعلام کرد .

سلامت نیوز : کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد مشکلات گوارشی و جذب نشدن آهن را از عوارض جانبی پخت نان با آرد سفید اعلام کرد .
دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه نانوایان برای عمل آوری بهتر و سریعتر نان به ویژه نان سنگک از آرد سفید استفاده می کنند اظهار داشت: این امر در دراز مدت علاوه بر تغییر ذائقه، موجب بروز مشکلات گوارشی و جذب نشدن ریز مغذی ها به ویژه آهن می شود .
وی نوع آرد مصرفی ( آرد کامل )، نحوه و عمل آوری و نحوه پخت را از مزایای نان سالم به ویژه در نان سنگک برشمرد و افزود: آرد کامل آردی است که دارای سبوس ، انواع ویتامین ها و مواد مغذی بوده و نانی که حاوی سبوس بیشتری است رنگ تیره تری دارد.
کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سفید بودن نان دلیل بر با کیفیت تر بودن آن نمی باشد بلکه نشانگر کمبود مواد مغذی آن است، تاکید کرد: نان بربری با توجه به چگونگی پخت نان های موجود جایگزین مناسبتری برای نان های سنگک فعلی به شمار می رود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha