چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 32210
سلامت نیوز : یک پزشک همدانی، عادات بدی غذایی را از عوامل اصلی ابتلا به یبوست خواند.

دکتر مجید حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: یبوست مادر همه بیماری‌ها بوده و علت اصلی ابتلا به آن عادات بد غذایی است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، استفاده از رژیم غذایی مناسب توصیه می‌شود.

وی عنوان کرد: یبوست، یک اختلال در اجابت مزاج و ناشی از اختلال در سیستم گوارش است که در حالت طبیعی سیستم گوارش انسان باید روزی چند بار دفع داشته باشد.

دکتر حمیدی اظهار کرد: عدم استفاده از مواد چرب و سرخ کردنی، عدم استفاده از گوشت گاو تا جایی كه ممكن است و استفاده از میوه و سبزیجات می تواند در عدم ابتلا به این بیماری موثر باشد.

وی با بیان اینكه افراد مبتلا به یبوست دچار مشكلاتی از قبیل "همورویید" و "فیشر" می شوند، گفت: متاسفانه در زندگی امروزه سبزیجات از سفره غذایی در حال حذف شدن است و جای خود را به انواع سالادها به ویژه كلم و كاهو داده است.

حمیدی بیان كرد: سبزیجات و میوه ها دارای املاح، مواد معدنی و كانیها هستند بنابر این فیبر موجود در آنها باعث تخلیه راحتر روده ها می شود.

وی یادآور شد: در طب سنتی یا اسلامی طبق سخن بوعلی سینا به یبوست مادر بیماری ها می گویند چراكه در صورت ابتلا به این بیماری، سموم و مواد زائد از بدن دفع نشده و دوباره جذب بدن می شود و زمینه ایجاد بیماری‌های مختلف می شود.

این پزشك در پایان گفت: افراد در صورت ابتلا به یبوست می‌توانند از روغن زیتون، روغن بادام، خاكشیر جوشانده با شكر در طب سنتی و همچنین از انواع پودرها مانند پسیلیوم، شیر منیزیم و رژیم غذایی مناسب و صحیح استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha