سلامت نیوز : دبیر انجمن داروسازان ایران اعلام كرد تاخیر پنج تا شش ماهه پرداختی شركت های بیمه گر از مشكلات اقتصادی داروخانه ها در تامین مخارج است.
 
مهدی سجادی در گفت و گو با ایرنا افزود: 70 درصد گردش اقتصادی داروخانه ها به پرداختی های به موقع شركت های بیمه گر بستگی دارد و دیركرد پرداختی این شركت ها، گردش مالی داروخانه ها را دچار مشكل می كند.
وی با اشاره به افزایش سود تسهیلات بانكی به داروخانه ها، گفت: داروخانه در سیستم بانكی به عنوان مركز خدماتی نگریسته می شود به همین دلیل بین 20 تا 25 درصد نرخ سود تسهیلات بانكی به داروخانه ها ارایه می شود.
سجادی در توضیح این مطلب افزود: داروخانه ها به جای اینكه گردش دارویی خود را به صورت منظم از شركت های بیمه گر در دو تا سه ماه دریافت كنند، در پنج تا شش ماه دریافت می كنند به همین دلیل مجبورند كسری اقتصادی خود را از طریق سیستم بانكی با سود 20 تا 25 درصد بگیرند.
دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: براساس آمار اخذ شده این انجمن از همه شعب داروخانه های كشور، با حذف یارانه ها، داروخانه ها با افزایش هزینه های قبوض برق و گاز بین 25 تا 40 درصد و افزایش هزینه های پرسنلی بین 12 تا 20 درصد مواجه شده اند كه باید داروخانه ها این هزینه ها را مستقیم پرداخت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha