زنان متأهل به طور عمده از طریق همسرانشان به اعتیاد کشیده می‌شوند ومردان معتاد برای مصرف آسان تر مواد و اعتراض نکردن همسرشان او را به سمت اعتیاد می‌کشانند و 82 درصد زنان دارای همسر معتاد، با اطلاع همسر خود مواد مخدر مصرف می‌کنند.

سلامت نیوز : زنان متأهل به طور عمده از طریق همسرانشان به اعتیاد کشیده می‌شوند ومردان معتاد برای مصرف آسان تر مواد و اعتراض نکردن همسرشان او را به سمت اعتیاد می‌کشانند و 82 درصد زنان دارای همسر معتاد، با اطلاع همسر خود مواد مخدر مصرف می‌کنند. رویا نوری پژوهشگر اعتیاد با بیان این مطلب افزود: در گذشته زنان مصرف‌کننده تریاک، افرادی بودند که همسرانشان نیز تریاک مصرف می‌کردند و به واسطه همسر خود، گرفتار دام اعتیاد می‌شدند اما امروزه مواد مخدر جدید یعنی محرک‌ها به میدان آمده است و عمده مصرف‌کنندگان آن دختران جوان هستند که سودای لاغری و زیبایی، آنها را برای مصرف این مواد فریب می‌دهد.

به گزارش فارس این پژوهشگر حوزه اعتیاد با اشاره به این که زمانی که مصرف مواد مخدر جدید برای لاغری به دختران جوان پیشنهاد می‌شود، آن ها بدون هیچ‌گونه بررسی در این زمینه به مصرف آن روی می‌آورند، افزود: برخی از دختران نیز به قدری زیبایی برایشان اهمیت دارد که حاضرند برای زیبا شدن به مصرف مواد مخدر روی بیاورند، در حالی که هیچ ماده مخدری وجود ندارد که انسان را زیبا کند.نوری بیان کرد: مصرف شیشه برای لاغری این روزها در میان زنان رواج یافته است و افراد پس از 5 یا 6 جلسه مصرف شیشه به سرعت وزن کم می‌کنند اما این کاهش وزن به دلیل تحلیل رفتن ماهیچه‌های آن هاست و متأسفانه زنان ما نمی‌دانند که تحلیل اندام‌ها با لاغری متفاوت است.

وی گفت: وقتی زنان دچار اعتیاد می‌شوند، آسیب اجتماعی شدیدی می‌بینند و پذیرش یک زن معتاد در جامعه بسیار سخت‌تر از مردان معتاد است بنابراین زنان معتادی وجود دارند که خود را پنهان می‌کنند و از این رو نمی‌توانیم به طور دقیق آمار زنان معتاد را تخمین بزنیم.وی با بیان این که زنان برای ترک و درمان اعتیاد دیرتر از مردان اقدام می‌کنند، اضافه کرد: حمایت اجتماعی و خانوادگی از زنان معتاد برای ترک اعتیاد کم رنگ است و آنها با مشکلات بسیاری برای درمان مواجه هستند.

وی اظهار داشت: این روزها زنان معتاد،به طور عمده جوان هستند و در میانگین سنی 18 تا 23 سال قرار دارند. همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی از میان خانواده‌های بسیار ثروتمند و خانواده‌های دارای طبقه اجتماعی پایین هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha