پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 32235

ما با وسواس کامل از پوست صورت خود مراقبت می کنیم و برای حفظ سلامت آن از کرم های تقویت کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می کنیم. اما این مراقبت ها از قسمت چانه به پایین کمتر است. با بالا رفتن سن ماهیچه های گردن شل می شود و چین و چروک پیدا می کند.

سلامت نیوز : ما با وسواس کامل از پوست صورت خود مراقبت می کنیم و برای حفظ سلامت آن از کرم های تقویت کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می کنیم. اما این مراقبت ها از قسمت چانه به پایین کمتر است. با بالا رفتن سن ماهیچه های گردن شل می شود و چین و چروک پیدا می کند. در این مطلب به نقل از «Prevention» به چند سوال درباره نحوه مراقبت از گردن پاسخ داده شده است.

* آیا روش مراقبت از گردن مانند مراقبت از صورت است؟بله، گردن همانند صورت در معرض نور خورشید قرار می گیرد و مستعد همان آسیب های پوست صورت است. بنابراین مراقبت از پوست صورت را باید تا گردن و استخوان ترقوه ادامه دهید. پوست گردن نسبت به پوست صورت نازک تر است و در نتیجه به چین و چروک و آسیب مستعدتر است. علاوه بر آن، پوست گردن همانند صورت استخوان ندارد تا پوست را بکشد، بنابراین سریع تر شل می شود.

* علت افتادگی پوست گردن چیست؟عضله گردن به هیچ استخوان خاصی وصل نیست و دارای غده روغنی نمی باشد. بنابراین پوست انعطاف پذیری کمتری دارد و به خشکی و چین و چروک مستعدتر است. با بالا رفتن سن، تاثیر آسیب های اشعه ماورای بنفش و مواد آلاینده روند پیری را سرعت می بخشد. علاوه بر آن، کاهش وزن و عوامل ارثی نیز نقش عمده ای در ایجاد چین و چروک در گردن دارد.

* چگونه می توان از ایجاد چین و چروک در گردن پیش گیری کرد؟خوشبختانه پوست گردن همانند پوست صورت حساس نیست و روی آن از لوازم آرایشی زیاد استفاده نمی شود. بنابراین می توانید از مرطوب کننده و ضدآفتاب های غلیظ و غنی استفاده کنید. مواد غذایی سرشار از سدیم مانند فست فود، کنسرو و چیپس باعث احتباس آب و ورم بدن می شود. بنابراین لازم است میوه، سبزیجات پرفیبر و کم چربی مصرف شود.
منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha