پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 32237

معمولا بیش از 10 سال طول می‌کشد تا آثار سوء آزبست بروز کند. از بیماری‌هایی که در اثر مواجهه با آزبست ایجاد می‌شود می‌توان به بیماری های ریه و همچنین سرطان اشاره کرد.

سلامت نیوز : معمولا بیش از 10 سال طول می‌کشد تا آثار سوء آزبست بروز کند. از بیماری‌هایی که در اثر مواجهه با آزبست ایجاد می‌شود می‌توان به بیماری های ریه و همچنین سرطان اشاره کرد.

دکتر میرزا محمدی رئیس اداره طب کار مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این مطلب درباره معاینات دوره‌ای از مشاغل مختلف گفت: طبق ماده 92 قانون کار، معاینات دوره‌ای باید برای کارکنان انجام شود. براساس قانون مدیریت خدمات کشوری نیز نهادها و سازمان ها موظف به تامین سلامت کارکنانشان شده‌اند.

همچنین به گزارش ایسنا مهندس گورانی کارشناس بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت نیز با اشاره به مضرات گاز رادون به عنوان عاملی برای سرطان ریه و همچنین مضرات اشعه ماوراء بنفش گفت: ایران از کشورهایی است که آسیب‌های پوستی و پیرپوستی به شدت در آن بالاست. بیش از 72 درصد علت این آسیب‌ها پرتوگیری از نور خورشید است.

وی درباره کاربری‌های صنعتی پرتوها به ویژه در فعالیت های پزشکی گفت: باید عکسبرداری‌های پزشکی مدیریت شود. همچنین کیفیت دستگاه‌ها و نحوه استفاده از آنها باید ارتقا یابد چرا که به طور عمده پرتوپزشکی، تصویربرداری‌ها به صورت سنتی انجام می‌شود. در این زمینه بحث آموزش حفاظت در مقابل تشعشعات در زندگی مردم وارد نشده است که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha