سلامت نیوز : یک بیمار با گروه خون نادر  Oبمبئی در مشهد شناسایی و با تامین به مقع آن ، جان وی نجات یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون خراسان رضوی، به دنبال بستری شدن بیماری 19 ساله با تشخیص آدنوم هیپوفیز در بیمارستان قائم (عج) مشهد و اعلام نیاز پزشک معالج برای تهیه خون برای عمل جراحی، بانک خون بیمارستان با بررسی تمام واحد های خونی موفق به تهیه خون سازگار باگروه خونی بیمار نشد که همین امرمنجر به  ارسال نمونه بیمار به اداره کل انتقال خون استان شد.

انتقال خون استان، پس از بررسی های بیشتر به گروه خونی بیمار Oبمبئی مشكوك شد و نمونه را برای آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی ستاد ارسال کرد که بعد از آزمایشات تاییدی، گروه خون بیمار O بمبئی ،تشخیص داده شد.

بر اساس این گزارش، این خون ها از سراسر کشور به بخش انجماد سازمان انتقال خون ایران منتقل شده و طی عملیاتی با استفاده از تجهیزات مخصوص گلیسروله شده ودر دمای 80- درجه سانتی گراد نگهداری می شود که این روش امکان نگهداری وذخیره طولانی مدت خون های نادر را  تا 30 سال فراهم می سازد .

همچنین به دلیل اینکه این بیماران فقط باید از خون هم گروه استفاده نمایند برای بیمار فوق بلافاصله به ستاد اعلام نیاز شد و با فوریت عملیات گلیسرول زدایی، یخ گشایی و بسته بندی خون انجام و توسط یک نفر کارشناس مسئول بخش مربوطه با هواپیما به مشهد منتقل و به بیمارستان تحویل داده شد که این خون در اتاق عمل به بیمار مذکور تزریق و باعث نجات جان بیمار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha