شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 32246
سلامت نیوز : یک متخصص داخلی گفت: وجود مایعات و آب به راحتی فضولات درون سلولی را که بر اثر متابولیسم تولید می‌شوند، از سلول خارج می‌کند.
 
سید علی ابوالحبیب در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: استفاده از مایعات در طول روز برای بدن اهمیت زیادی دارد. استفاده از 6 تا 8 لیوان از مایعات مختلف مانند‌ آب، دوغ و آب میوه در طول شبانه روز بسیار مفید است.

وی افزود: بهتر است در صورت امکان، آب مصرفی انسان آب چشمه یا آب معدنی باشد. استفاده از مایعات در طول روز موجب می‌شود که مایعات بدن، مانند آب میان سلولی و آب درون سلولی تنظیم شده و به حالت تعادل در آید.

ابوالحبیب اضافه کرد: در این حالت است که سلول‌ها به راحتی می‌توانند به فعالیت خود بپردازند و متابولیسم و سوخت و ساز بدن به راحتی انجام می‌شود زیرا آنزیم‌ها در محیط مایعات به راحتی می‌توانند وارد سلول‌ها شده و سوخت و ساز را تنظیم کند.

وی ادامه داد: وجود مایعات و آب به راحتی فضولات درون سلولی را که بر اثر متابولیسم تولید می‌شوند، از سلول خارج می‌کند.

این متخصص داخلی بیان داشت: یکی از علل عمده بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی، نوشیدن چای و مایعات دیگر همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن است، به دلیل اینکه موجب تغییرات زیاد در شیره گوارشی می‌شود زیرا در این صورت غذا کاملاً جویده نشده و شیره غدد بزاقی به اندازه کافی ترشح نمی‌شود و موادی همچون نشاسته هضم نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha