سلامت نیوز : توجه به آداب و طرز مصرف غذاها و تغذیه سالم بسیار مهم و قابل توجه بوده و در سلامتی افراد موثر است.
دکتر ایرج خسرونیا رییس هیئت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: غذا باید با تعداد دفعه های زیاد (سه تا چهار وعده) و با میزان حجم کم مصرف شود و نیز غذای مصرفی نباید خیلی گرم و سوزاننده و نه خیلی سرد باشد بلکه باید متعادل و مناسب باشد.

وی ادامه داد: از مصرف غذاهای پرچرب و غذای سوخته مانند کباب سوخته جلوگیری شود و همچنین از غذاهای کنسروی به علت مواد افزودنی کمتر مصرف شود و در صورت استفاده از آنها به تاریخ مصرفشان توجه شود و غذاهای فریزری نیز کمتر مصرف شود یعنی مواد غذایی به مدت طولانی در فریزر باقی نماند چون ارزش غذایی‌ آن کم می شود.

خسرونیا خاطرنشان کرد: مصرف گوشت قرمز باید کم باشد و از میوه ها و سبزی ها زیاد مصرف کرد به طوری که در طی روز میوه و سبزی زیاد خورده شود و لبنیات هم به میزان لازم در روز استفاده شود.

وی به نوشیدن آب زیاد اشاره کرد و گفت: در طی روز به میزان 4 تا 5 لیوان آب نوشیده شود اما در میان غذا و به هنگام صرف غذا آب نباید مصرف شود.

خسرونیا ادامه داد: از ظرف های یک بار مصرف فقط یکبار باید استفاده شود چون در صورت استفاده مجدد از آنها باعث خطرات مهمی در بدن می شود و می تواند سرطان زا باشد.

وی تاکید کرد: گرم کردن غذا با چراغ گازی مناسب بوده اما از گرم کردن غذا با دستگاه های انرژی زا مانند مایکرویو کمتر استفاده شود چون امواج آنها می تواند ویتامین های غذا را از بین ببرد.

خسرونیا درخصوص آداب و نوع مصرف غذا به عموم افراد توصیه کرد و گفت: نوع غذاهای مصرفی و طرز استفاده از آنها در سلامتی هر فرد نقش داشته و افراد باید تغذیه سالم و مناسبی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha