سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:« برخی پزشکان متخصص به صورت غیرقانونی و بدون اینکه طرح خدمت خود را بگذرانند در بیمارستان های خصوصی مشغول به کار می شوند و بیماران از اینکه پزشک معالج مجوز درمان ندارد، بی اطلاع‌اند.»

دکتر "عبدالعزیز جمشید زهی" عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با سینانیوز افزود: «طرح پزشک خانواده متاسفانه به صورت موفقیت آمیز اجرا نشد و علی رغم تلاش معاونت نیروی انسانی وزارت بهداشت برای تامین پزشک در مناطق محروم، همچنان شاهد کمبود پزشک متخصص در این مناطق هستیم. این در حالی است که دانشگاههای علوم پزشکی شهرستان‌ها، تعداد متخصصان مورد نیاز خود را اعلام کرده‌اند. »
وی ادامه داد: «در حال حاضر متاسفانه پزشکان متخصص تمایل دارند طرح خود را در مناطق محروم نگذرانند و ۲ سال از فعالیت‌های خود عقب بمانند. گاهی نیز فقط تمایل دارند به مناطق مورد علاقه خود مراجعه کنند. به عنوان مثال پزشک متخصص باید به سیستان و بلوچستان برود و خدمت کند اما با یکبار رفتن، دیگر به آنجا مراجعه نمی‌کند. »
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مردم نیاز دارند در مناطق محروم به پزشک متخصص مراجعه کنند و این حق آنهاست، افزود: «در چنین شرایطی برخی از پزشکان متخصص به صورت غیرقانونی با دوستان و استادان خود به صورت رابطه‌ای بدون اینکه طرح خدمت خود را بگذرانند در بیمارستان خصوصی مشغول به کار می‌شوند. »
دکتر جمشید زهی با هشدار به بروز این موضوع در شهرهای بزرگ، تصریح کرد: « این پزشکان در مطب دوستان خود کار می‌کنند و به جای پزشک دارای مجوز درمان حتی به اتاق عمل رفته و جراحی می‌کنند. بیمار نیز بدون اینکه مطلع شود و بداند پزشک معالجش مجوز درمان ندارد، عمل می‌شود.»
وی گفت: «اگر به دنبال ساماندهی این اوضاع و توزیع مناسب پزشک متخصص هستیم باید نظارت وزارت بهداشت و بازرسان مربوطه بیشتر شود. هرچند وزارت بهداشت تلاش‌هایی کرده اما باید گفت که به زور نمی‌شود پزشک متخصص را به مناطق محروم فرستاد چراکه برای این دسته از پزشکان، محرومیت از طرح اهمیتی ندارد و در این میان بیماران بسیار آسیب می‌بینند. »
نماینده مردم سراوان در مجلس گفت: «تمامی مناطق محروم کشور به پزشک متخصص نیاز دارند و این پزشکان باید بدانند اگر طرح خود را در مناطق محروم نگذرانند نمی‌توانند مطب دایر کرده و کار کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha