شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 32256

پژوهشگران کانادایی یک هزار و 262 زن و مرد بین سنین 67 تا 84 سال را به مدت بیش از 3 سال از لحاظ مصرف نمک و میزان فعالیت بدنی مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند کسانی که بیشترین میزان سدیم (3091 میلی گرم در روز) مصرف می‌کنند و عادت به ورزش هم ندارند، عملکرد شناختی بسیار ضعیفی نسبت به افرادی دارند که سدیم کمتری مصرف می‌کنند و اهل ورزش هستند.

سلامت نیوز : به گزارش "سینانیوز"، پژوهشگران کانادایی یک هزار و 262 زن و مرد بین سنین 67 تا 84 سال را به مدت بیش از 3 سال از لحاظ مصرف نمک و میزان فعالیت بدنی مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند کسانی که بیشترین میزان سدیم (3091 میلی گرم در روز) مصرف می‌کنند و عادت به ورزش هم ندارند، عملکرد شناختی بسیار ضعیفی نسبت به افرادی دارند که سدیم کمتری مصرف می‌کنند و اهل ورزش هستند.
در هر قاشق 2000 میلیگرم نمک جای میگیرد و استاندارد مصرف روزانه نمک تنها 2300 میلی گرم است.
کارول گرین وود (Carol Green wood) محقق این مطالعه و استاد مرکز مراقبت از سالمندان در دانشگاه تورنتو می‌گوید: این یافته‌ها برای افراد سالمند بسیار مهم است زیرا با رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه می‌توانند ذهن فعالتری داشته باشند.
هم اکنون نزدیک 5 میلیون سالمند در آمریکا دچار مشکلات مغزی و زوال حافظه هستند و این تعداد با افزایش تعداد سالمندان رو به افزایش است.
دبورا بارنز(Deborah Barens) کارشناس زوال حافظه در دانشگاه کالیفرنیا و از محققان این مطالعه نیز می‌گوید: این اولین مطالعه‌ای است که در مورد نقش مصرف سدیم بر حافظه تمرکز می‌کند. می خواهیم به سالمندان توصیه کنیم که به رژیم غذایی خود اهمیت دهند.
وی به سالمندان توصیه می کند از خوردن غذاهای فراوری شده پرهیز کنند و بیشتر میوه و سبزی تازه بخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha