یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3226

محققان دریافتند اگرچه اضافه وزن و کم تحرکی دو عامل اصلی افزایش میزان ابتلا به دیابت نوع 2 محسوب می شوند،اما با تغییر عادات غذایی می توان این خطر را کاهش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، متخصصان مجمع دیابت آلمان دریافتند :برای پیشگیری از بروز دیابت رژیم های سخت و تمرین های ورزشی سنگین در سالن های ورزشی نیازنیست بلکه تنها یک تغذیه سالم می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها مانند دیابت پیشگیری کند.
بنابراین گزارش در تحقیق صورت گرفته انستیتو تحقیقات تغذیه بر روی 574 نفر مرد مبتلا به دیابت و افراد سالم انجام داد مشخص شد تغذیه افراد نقش مهمی در رابطه با ابتلا به بیماری های مانند دیابت ایفا می کند.
بنابراین گزارش آنها در این تحقیق الگوی تغذیه یافتند که خطر بروز دیابت را 80 درصد کاهش می دهد. این تغذیه حاوی مقادیر زیادی میوه تازه و سبزی ها و برعکس میزان کمی نوشابه های پرقند و گوشت و  فرآورده های گوشتی و نان سفید است.
همچنین محققان معتقدند خطر بروز دیابت را تنها با تغییر دادن الگوی تغذیه و بدون توجه به وزن فرد می توان کاهش داد.  براساس این گزارش بخش اصلی یک تغذیه سالم شامل چربی کم است که در مقایسه با سایر مواد  غذایی انرژی بیشتری دارد.
محققان تاکید کردند ،افرادی که تغذیه سالم دارند وزن خود را در مدت زمانی چهار سال ثابت نگه می دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha