سلامت نیوز : یک آسیب شناس با اشاره به تبعات آموزش مستقیم مسائل جنسی به کودکان گفت: این آموزشها موجب زود فهمی و درک سریع و در نهایت تحریک جنسی کودکان می‌شود و آنها را به مسیر انحراف جنسی هدایت می‌کند.

دکتر مجید ابهری با بیان اینکه آموزش جنسی به کودکان و نوجوانان به شکل مستقیم آثار و تبعات منفی دارد، افزود: از نگاه رفتار شناسی تفاوت جنسی دختران و پسران در دوران کودکی باید با زبانی ساده و با توجه به درک و ظرفیت سنی و فکری آنها ارائه شود.

 این استاد دانشگاه در گفت و گو با مهر ادامه داد: از سویی والدین کودکان نباید در پاسخ به سئوال کودکان در مورد تولد پاسخ های عامیانه ای همچون اینکه تو را از بازار آوردم یا تو از آسمان آمده ای و ....ارائه دهند چرا که موجب انحراف و توهم فکری کودک می شود.

 وی گفت: در پاسخ به مبحث تولد، والدین باید به زبانی ساده به سئوالات پاسخ دهند و به طور سربسته به مواردی اشاره کنند اما آموزش جنسی به شکل مستقیم و به آن شکل که در سوئد و انگلیس مطرح می شود دارای نتایج معکوس و منفی است و موجب زود فهمی و در نهایت تحریک جنسی کودکان و نوجوانان شده و آنها را به مسیر انحراف جنسی می کشاند.

 این آسیب شناس با اشاره به سن بلوغ و تغییرات جسمی نوجوانان گفت: مهمترین آموزش ها مربوط به دوران بلوغ است که نوجوانان از این تغییرات دچار ترس و وحشت می شوند و ممکن است پرسشهای خود را از دوستان و گروه همسالان خود بپرسند که باعث بروز انحرافات رفتاری و مشکلات جنسی می شود.

 ابهری تصریح کرد: در این دوران باید به نوجوانان گفته شود که آنها پا به دورانی گذاشته اند که وظایف و مسئولیتهای سنگین تری دارند و آنها در ارتباط با جنس مخالف نباید مانند دوران کودکی رفتار کنند.

 وی افزود: گاهی اوقات کودکان دختر و پسر در محیط هایی قرار می گیرند که نسبت به هم کنجکاو می شوند که باید تا حد امکان از آن جلوگیری کرد اما در هر صورت نباید کودکان را در این مورد سرزنش و سئوالات آنها را سرکوب کرد بلکه باید با زبان منطقی و دوستانه مسیر فکری آنها را هدایت کرد و از آن فضا دور ساخت.

 این رفتار شناس اجتماعی بر آموزش دینی به کودکان و نوجوانان در سن بلوغ تاکید کرد و گفت: این آموزشها موجب آرام سازی روح و اعتدال رفتاری می شود.

 بهری در پایان تاکید کرد: با نظر کارشناسانی که آموزشهای جنسی عریان و علنی را راهکار آموزش کودکان و نوجوانان می دانند مخالف هستم و معتقدم آموزشها باید مطابق با شرایط سنی و عقلی ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha