عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: عدم پرداخت به موقع بعضی سازمان‌های بیمه گر در پرداخت مطالبات باعث مشکلات برای داروخانه‌ها شده است.

سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: عدم پرداخت به موقع بعضی سازمان‌های بیمه گر در پرداخت مطالبات باعث مشکلات برای داروخانه‌ها شده است.
 
به گزارش فارس، شهاب الدین جنیدی جعفری با تبریک فرا رسیدن سالروز تولد حکیم فرزانه محمد بن زکریا رازی و روز داروسازی، این روز را یادآور نگاه عمیق دانشمندان ایرانی به جایگاه ویژه تحقیق و تجربه دانست و اظهار داشت: آثار این بزرگان که در سراسر جهان بسیار مورد توجه است خود شاهدی بر دوران رشد و شکوفایی علم و پژوهش در گهواره تمدن ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 هزار داروساز، عضو انجمن داروسازان ایران هستند، ادامه داد: داروسازان هم اکنون در صنایع داروسازی و مراکز آموزشی پزشکی و داروسازی؛ داروخانه‌ها، شرکت‌های بازرگانی دارو، توزیع و پخش و ادارات دولتی مشغول فعالیت هستند.

جنیدی جعفری تصریح کرد: در صنایع داروسازی سعی بر این بوده که با ارتقاء کمی و کیفی و افزایش توان تولیدی به شرایط صد در صد خود کفایی برسیم همچنین سعی بر این بوده با ورود به عرصه بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی لیست داوریی کشور ارتقا یابد تا بیماران نیازمند از داروهای نوین بهره مند شوند.

به گفته وی در حال حاضر بیش از 96 درصد نیازهای دارویی کشور در داخل تولید و در خیلی از اقلام دارویی توان صادرات وجود دارد به طوری که در میان کشورهای منطقه شرایط داروسازی ایران مناسب است. همچنین تخصص و تجربه داروسازان طی سال‌های اخیر کشور را به طرز چشمگیری از واردات دارو بی نیاز کرده است. البته به منظور ارائه بهتر خدمات دارویی در بیماران سرپایی و بستری نیاز به تربیت داروسازان عمومی و متخصص همچنان به چشم می‌خورد.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: ارزان بودن دارو نسبت به سایر اقلام مصرفی (عدم رشد واقعی قیمت دارو ) و پایین بودن مارژین دارویی، داروخانه‌ها را با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه کرده است. همچنین عدم پرداخت به موقع بعضی سازمان های بیمه گر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها  و در نهایت استهلاک سرمایه و بالا رفتن هزینه‌ها از دیگر مشکلات داروخانه‌ها محسوب می‌شود.

به گفته وی دیگر نباید دارو را بعنوان یک کالای استراتژیک تصور کرد و در شرایط فعلی می‌بایست کیفیت دارو را بر کمیت آن ترجیح دهیم.

جنیدی جعفری خاطرنشان کرد: پنجم شهریور ماه مقارن با سالروز تولد دانشمند و نابغه بزرگ ایرانی حکیم محمد بن زکریای رازی سببی است تا داروسازان کشور با گردهمایی و ضمن تقدیر از پیشکسوتان، دانشجویان نمونه و منتخبین داروسازی کشور مسائل و مشکلات داروسازی را با هم اندیشی به اطلاع مسئولان برسانند و برای هرچه بهتر شدن ارائه خدمات دارویی چاره اندیشی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با در نظر گرفتن هزینه های تحقیقات حین تولید دارو انشاالله بتوانیم به شرایط ایده آل در کیفیت دارو برسیم.

به گفته جنیدی، جشن بزرگداشت روز داروسازی در چهاردهم شهریور ماه از ساعت 18 تا 22 در سالن همایش‌های رازی درتهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha