شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 32284
سلامت نیوز : مدیر پایش و ارزشیابی برنامه كشوری كنترل ایدز و سل وزارت بهداشت گفت: زندان تولیدكننده ویروس بیماری نیست، بلكه امكان تشخیص بسیاری از بیماری‌های پرخطر در زندان فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا دكتر هنگامه نامداری در بازدید از زندان كارون اهواز اظهار كرد: استفاده از توان و پتانسیل و دانش سازمان‌های درگیر با موضوع ایدز و بیماری‌های پرخطر و واگیردار، در قالب خرد جمعی، استراتژی فعلی كشور است؛ به‌گونه‌ای كه برنامه سوم استراتژی مبارزه با ایدز با استفاده از نظرات كارشناسی همین سازمان‌ها تدوین شده و دستاوردهای مفیدی برای سلامت اجتماعی داشته است.

وی با بیان این‌كه سازمان زندان‌ها یكی از سازمان‌های پیشرو در همكاری و پیگیری اهداف درمانی وزارت بهداشت در عرصه بیماری‌های پرخطر است، افزود: مدیریت فرایندهای مشترك میان سازمان‌ها، با هدف شناسائی، درمان و مراقبت‌ و حمایت‌های تكمیلی از دیگر اهداف است، به‌گونه‌ای كه با تغییر یك مدیر، فعالیت‌ها و برنامه‌ها متوقف نشود. به همین منظور سال گذشته برای 10 سازمان گارگروه آموزشی تشكیل شد و در سال جاری هم این برنامه به صورت توجیه‌سازی و آموزش كشوری ادامه می‌یابد.

نامداری تصریح كرد: امروزه زندان محیطی مناسب، پویا و علمی برای سلامت اجتماعی شناخته می‌شود. باید این واقیعت را مورد توجه قرار داد كه زندان، تولیدكننده زندانی و یا تولیدكننده ویروس بیماری نیست، بلكه بیمارانی كه در محیط زندان هستند توسط پزشكان مسئول شناسائی می‌شوند و هر نوع بیماری هم كه در زندان شناسائی شود مبین وضعیت جامعه است، زیرا زندان آئینه اجتماع است.

مدیر پایش و ارزشیابی برنامه كشوری كنترل ایدز و سل وزارت بهداشت در خاتمه خاطرنشان كرد: زندانیان مبتلا به بیماری‌های پرخطر، همان افراد آسیب‌دیده بیرون از زندان هستند كه تا پیش از ورود به زندان، شرایط شناسائی و تشخیص بیماری آنها فراهم نبود، ولی این امكان در محیط زندان فراهم شده است؛ به همین دلیل دستگاه‌های دیگر هم باید به مجموعه زندان‌ها كمك كنند و به صورت صنفی با موضوع برخورد نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha