سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار كرد: در حال حاضر 80 درصد از بیمارستان‌های شهر تهران دارای بافت‌های فرسوده هستند و باید تدابیری جهت تاسیس بیمارستان‌های جدید یا جایگزینی بیمارستان‌ها اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در سال جاری با تاكید بر این كه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی می‌تواند الگویی برای كشور باشد گفت: انتظارات ما از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی كه در كشور می‌درخشد بسیار زیاد است و لازمه مرتفع شدن این انتظارات، ‌ ارایه راهكارها، تدابیر جدید و همت و تلاش جدی مسوولان دانشگاه برای به كارگیری این راهكارهاست.

وزیر بهداشت مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشكی را همچون مجموعه سواران بر یك كشتی دانست و افزود: در صورتی كه هرگونه خللی در امور این كشتی ایجاد شود، مشكلات آن گریبانگیر تمامی مجموعه خواهد بود.

وی ضمن تكذیب شایعات موجود در رابطه با ادغام دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و تهران اظهار داشت: با توجه به اینكه حدود 70 درصد مسایل بهداشت و درمان شهر تهران بر عهده دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نهاده شده، این دانشگاه مسوول بهداشت و درمان شهر تهران است و باید رتبه خود را در سطح كشوری و بین‌المللی ارتقا بخشد.

وزیر بهداشت در ادامه با تاكید بر لزوم تكمیل شبكه‌های بهداشتی و درمانی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشكی شهر تهران باید تلاش كنند تا پیشرفتی 10 برابری نسبت به دیگر دانشگاه‌های سطح كشور داشته باشند.

وی با اعلام حمایت و پشتیبانی وزارت بهداشت از دانشگاه، اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد از بیمارستان‌های شهر تهران دارای بافت‌های فرسوده هستند و باید تدابیری جهت تاسیس بیمارستان‌های جدید یا جایگزینی بیمارستان‌ها اندیشیده شود.

وزیر بهداشت در خاتمه سخنان خود با تاكید بر ضرورت آینده‌نگاری افزود: به منظور اصلاح سیستم و بهبود وضعیت بیمارستان‌ها باید همواره در صدد كاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها توام با جدیت در مدیریت و همت و تلاش مضاعف باشیم.

بر اساس این گزارش، ابوالقاسمی سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با اشاره به جمعیت 12 میلیون نفری تحت پوشش این دانشگاه، اظهار داشت: این جمعیت نه تنها به عنوان تهدید تلقی نمی‌شود بلكه فرصتی برای دانشگاه است چرا كه این جمعیت مشتریان ما هستند و بایستی در جهت ارایه خدمت مناسب به آنان گام برداریم.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرسودگی بیمارستان‌های حوزه دانشگاه، اظهار داشت: اگر بخواهیم وظیفه خود را به نحو احسن به انجام رسانده و كیفیت ارایه خدمات بهداشتی و درمان را افزایش دهیم، باید راهكارهای رفع این معضلات را با برنامه‌ریزی‌های اساسی در سطح ملی رسیدگی كنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رسیدگی به امور نیروی انسانی را از دیگر عوامل لازم برای ارتقای كیفیت خدمات دانست و افزود: حل مشكل كمبود نیروی انسانی برای بهبود وضعیت اورژانس‌ها عاملی اجتناب‌ناپذیر است و امروز توجه به تلاش دولت برای كوچك‌سازی امری ضروری است اما در برخی بخش‌های اولویت‌دار نیاز اساسی به نیروی انسانی كاملا مشهود و ملموس است كه بایستی به طریق معقول مرتفع شود.

ابوالقاسمی با تاكید بر اهمیت تجمیع واحدهای تابع دانشگاه گفت: در حال حاضر واحدهای تابع دانشگاه دچار پراكندگی بسیار در سطح شهر هستند كه با تجمیع آنها می‌توان گام‌های موثری در جهت صرفه‌جویی و كاهش هزینه‌ها در سال جهاد اقتصادی برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha