سلامت نیوز : مدیركل سلامت روان ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با تشریح اقدامات انجام شده برای درمان اعتیادهای جدید در كشور گفت: بر اساس آخرین آمار 14 درصد بار بیماری‌ها در كشور مربوط به اختلالات روان است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی ناصحی درباره جایگاه سلامت روان در نقشه نظام سلامت، گفت: از نظر سازمان بهداشت جهانی سلامت در چهار بعد سلامت جمسی، روانی، اجتماعی و معنوی تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت نیز با تشكیل كارگروهی به سه بعد از این چهار بعد یعنی سلامت روانی، اجتماعی و معنوی پرداخته است. علاوه بر آن به بحث اعتیاد به عنوان شاخه‌ای از بحث سلامت روان پرداخته‌ایم.

ناصحی با بالا خواندن بار بیماری‌های روان در سطح جامعه، گفت: بر اساس آخرین آمار 14 درصد بار بیماری‌ها در كشور مربوط به اختلالات روان است. از طرف معضل اعتیاد نیز معضل بزرگی است و همه كشور را درگیر كرده است.

در مقوله سلامت اجتماعی اتفاق نظر وجود ندارد

وی با اشاره به مباحث مربوط به سلامت اجتماعی، افزود: بحث سلامت اجتماعی از مباحث جدید است كه اتفاق نظر در مورد آن وجود ندارد و نقاط ابهام زیادی نیز دارد. بحث سلامت معنوی نیز كاملا جدید است و بسیار كم در این زمینه كار شده است. كارگروه ما سعی كرده به این ابعاد از جوانب مختلف بپردازد و خروجی‌اش را ارایه دهد.

مدیركل سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به مباحث مربوط به اعتیادهای جدید نیز گفت: اعتیاد به مواد محرك در حال حاضر رو به رشد است كه در كارگروه ما راجع به تعیین پروتكل‌های درمانی و پروتكل‌های بازتوانی اعتیاد به مواد محرك كاملا بحث شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای اعتیاد به مصرف الكل نیز گفت: اعتیادهای غیرمواد مانند مصرف الكل یكی از حوزه‌هایی است كه در این كارگروه به پیشگیری سطح اول، دوم و سوم آن پرداخته شده است.

ناصحی در پایان اعتیاد به كامپیوتر و اینترنت را از جمله اعتیادهای جدید عنوان كرد و گفت: این نوع اعتیادها در واقع جدا از اعتیاد به مواد هستند كه مباحث خاص خود را دارند و در بخش سلامت روان به آن پرداخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha