شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 32288

مصرف كربوهیدرات ها سبب آزاد شدن ماده سروتین در مغز شده و ایجاد آرامش می كند.

سلامت نیوز : مصرف كربوهیدرات ها سبب آزاد شدن ماده سروتین در مغز شده و ایجاد آرامش می كند.
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استرس یكی از عوامل تأثیرگذار بر شیوه زندگی بوده و رژیم غذایی متعادل و تمرین تنفس عمیق، ساده ترین و به صرفه ترین روش های كنترل استرس است.
دكتر زهرا عبداللهی با اشاره به این كه بعضی از غذاها به واسطه ویتامین ها و املاح، خود سبب كاهش استرس می شوند، افزود: برنج، ماكارونی، سیب زمینی، نان، ذرت بو داده و كلوچه های كم كالری از جمله مواد غذایی هستند كه استرس را كاهش می دهند و برای رهایی از استرس توصیه می شود كه افراد معادل یك لیوان ماكارونی، برنج و یا یك عدد سیب زمینی مصرف شود.
وی تصریح كرد: استرس سبب ایجاد گرفتگی عضلانی و یبوست می شود و توصیه می شود برای جلوگیری از این امر مواد فیبر دار مصرف شود تا حركات دستگاه گوارش تنظیم شده و روده ها به خوبی كار كنند و باید در غذای روزانه حداقل 25 گرم فیبر وجود داشته باشد.
این متخصص تغذیه ادامه داد: میوه ها، سبزی ها و غلات سبوس دار، منابع بسیار خوب فیبر هستند و بهتر است كه در وعده صبحانه، از میوه، غلات كامل و نان های سبوس دار مانند سنگك استفاده شود.
به گفته دكتر عبداللهی، تولید سروتین در مغز به نوع تغذیه بسیار حساس است و مصرف بیشتر سبزی ها، تولید سروتونین را در مغز افزایش داده و به افرا دكمك می كند تا بر استرس خود غلبه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha