معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: گسترش طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع مهمترین برنامه بهداشتی در دولت دهم است.
 
علیرضا مصداقی نیا در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته دولت افزود: طرح پزشك خانواده طی یك سال اخیر به شهرهای دارای جمعیت كمتر از 50 هزار نفر در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری گسترش یافت.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: آماده سازی شرایط برای ورود این طرح به شهرهای دارای جمعیت كمتر از یكصد هزار نفر نیز از مهمترین برنامه های یك سال اخیر بوده است.
به گفته معاون وزیر بهداشت، طی این مدت، مذاكرات بسیاری برای اجرای طرح پزشك خانواده در شهرهای با جمعیت كمتر از یكصد هزار نفر انجام شده و نتایج اجرای این طرح در سه استان یاد شده نیز بررسی شده است.
مصداقی نیا خاطرنشان كرد: همچنین مذاكرات گسترده ای با بیمه ها و وزارت رفاه سابق برای عملیاتی شدن طرح پزشك خانواده در شهرهای با جمعیت كمتر از یكصد هزار نفر انجام شده است.
وی تاكید كرد: طبق برنامه پنجم توسعه، تمام شهرهای كشور باید زیر پوشش طرح پزشك خانواده قرار گیرند.
معاون وزیر بهداشت یادآور شد: امسال 14 و نیم میلیون نفر از جمعیت كشور زیر پوشش طرح پزشك خانواده قرار می گیرند.
طرح پزشك خانواده اكنون به طور آزمایشی در 17 شهر سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و بیش از 500 هزار نفر را در این استان ها پوشش می دهد.
طرح پزشك خانواده، طرحی است كه در آن افراد زیر پوشش یك بیمه واحد و نیز زیر پوشش خدمات پزشكی یك گروه درمانی مشخص قرار می گیرند و وضعیت سلامتی و بیماری آنان براساس پرونده سلامت، به طور مستمر پیگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha