شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 32307
سلامت نیوز :رییس انجمن صنفی گاوداران استان تهران از تعطیل ‌شدن بالغ بر 50 درصد واحد‌های دامی استان تهران خبر داد و گفت: به دلیل سیاست‌هایی مبنی بر واردات بی‌رویه‌ی شیر خشك‌های خارجی و واردات قاچاق و رسمی گوشت‌های منجمد قرمز، صنعت دامپروری ضربه‌ی سنگینی خورده و اكنون از چهار هزار و 600 واحد دامی در استان تهران، دو هزار و 180 واحد دامی فعال است و بقیه تعطیل شده‌اند.

سید احمد مقدسی - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: به دلیل مقرون به صرفه‌نبودن تولید شیر و هزینه‌های بالای تولید، روزانه سه گاو روانه‌ی كشتار می‌شوند تا هفت دام دیگر زنده بمانند، به طوری‌كه 40 درصد از میزان تولید شیر كاسته شده است.

مقدسی با ابراز تاسف از این‌كه كشورمان طی سال‌های قبل صادر‌كننده‌ی گوساله و شیر خشك بوده، اما با اتخاذ برخی تصمیم‌ها، تبدیل به وارد‌كننده‌ی شیر خشك و گوشت قرمز شده است، گفت: این سیاست عامل نابودی سرمایه‌گذاری‌های این صنعت و از بین‌رفتن اشتغال‌های ایجاد شده گردید؛ كه البته گوش شنوایی هم نیست.

به گفته‌ی وی كارخانه‌های لبنی خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند كه پس از ماه رمضان این افزایش قیمت در سازمان حمایت از تولید‌كننده و مصرف‌كننده بررسی خواهد شد.

مردم می‌توانند نوشابه 900 تومانی بخورند؛ شیر نمی‌توانند بخرند!

رییس انجمن صنفی گاوداران استان تهران در پاسخ به این‌كه بازار مصرف كشش افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی را ندارد، تصریح كرد: مردم ایران چهار برابر میانگین جهانی نوشابه مصرف می‌كنند و هر بطری نوشابه را 900 تومان می‌خرند و توانایی خرید نوشابه را با افزایش قیمت اعمال شده دارند و هیچ كاهش مصرفی در این میان نداشته‌اند، اما قدرت خرید شیر به عنوان محصول سلامتی را ندارد؟!

مقدسی تصریح كرد: هم‌چنین اگر مسوولانت مربوطه می‌خواهند مردم ارزان بخورند، باید یارانه بدهند نه این‌كه هزینه‌ی ارزان خوردن مصرف از جیب تولید و به ضرر تولید‌كننده تامین شود.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر هر كیلو شیر با كیفیت در استان تهران 560 تومان خریداری می‌شود، در حالی‌كه هزینه‌ی تمام‌شده‌ی با 10 درصد سود برای دامداران 680 تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha