سلامت نیوز: مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی با اشاره به بدهی 191 میلیارد تومانی وزارت بهداشت به شرکت‌های دارویی زیرمجموعه این صندوق، گفت: نه تنها به وزارت بهداشت بدهکار نیستیم بلکه از آنها طلبکاریم.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رحمت‌الله حافظی در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید آنژیوگرافی، ccu و post ccu بیمارستان شهید لواسانی با اشاره به اینکه مجموع اسناد مالی ارائه شده بیمارستان‌های علوم پزشکی طرف قرارداد تأمین اجتماعی معادل 176 میلیارد تومان است، اظهار داشت: این در حالی است که وزارت بهداشت علاوه بر بدهی 191 میلیارد تومانی به شرکت‌های دارویی تأمین اجتماعی، 11 میلیارد تومان نیز بابت درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیکی طی دو سال گذشته به این صندوق بدهکار است.

وی تصریح کردد: وزارت بهداشت بر اساس اسناد و مدارک موجود و با احتساب میزان طلب خود از تأمین اجتماعی، حدود 26 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

حافظی افزود: هنگام ورود بنده به تأمین اجتماعی در سال گذشته، این صندوق با مشکلات بسیاری مواجه بود که از آن جمله می‌توان به تأخیر 9 ماهه در پرداخت بدهی به مراکز درمانی، عدم صدور احکام 63 هزار پرسنل تأمین اجتماعی و نیز عدم افزایش حقوق بازنشستگان با گذشت پنج ماه از سال اشاره کرد.

مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پرسنل تأمین اجتماعی در سال گذشته از بداخلاقی مدیریتی دلخور بوده و منفعل شده بودند، گفت: با جلب اعتماد پرسنل صندوق و صدور احکام آنها، چرخ‌های تأمین اجتماعی مجدداً به حرکت درآمد.

وی به افزایش وصول درآمد در دوره تصدی‌گری خود اشاره کرد و اظهار داشت: درآمد وصولی صندوق تأمین اجتماعی در سال گذشته، حدود 970 میلیارد تومان در ماه بود و این در حالی است که هزینه‌های ماهانه این صندوق بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

حافظی با اشاره به اینکه مجموع درآمدهای وصولی تأمین اجتماعی سیری صعودی داشته است، افزود: در اسفند سال گذشته این میزان از مرز یک‌هزار و 417 میلیارد تومان گذشت و در نتیجه 100 درصد بودجه تأمین اجتماعی که توسط هیئت مدیره پیش‌بینی شده بود، محقق شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش 6 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال گذشته ادامه داد: علی رغم اینکه با افزایش 6 درصدی موافق نبودیم اما با توجه به تصمیم هیئت دولت در این باره، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت پنج ماهه حقوق بازنشستگان به طور یکجا اقدام کردیم.

مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی اظهار امیدواری کرد که در سه ماهه نخست سال آینده تأمین اجتماعی بتواند پیش‌پرداختی معادل 25 درصد اسناد مالی هر ماه را در اختیار بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد قرار دهد و طومار بدهی تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت را برای همیشه ببندد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha