سلامت نیوز: دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: طرح جامع پیشگیری از سیگار برای دانش آموزان برای نخستین‌بار در كشور اجرا می‌شود.

محمدرضا مسجدی در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات با همكاری وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی وزارت بهداشت بسته‌های آموزشی طرح جامع پیشگیری از سیگار را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.

وی افزود: این بسته‌های آموزشی تحت عنوان طرح جامع پیشگیری از سیگار برای دانش‌آموزان كشور برای نخستین‌بار در كشور اجرا می‌شود كه در این زمینه دانش آموزان به همراه اولیا و مربیان می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

مسجدی در پاسخ به این پرسش كه جمعیت هدف این طرح چه مقاطعی از دانش آموزان را در بر می‌گیرد، گفت: برای آغاز اجرای طرح جامع پیشگیری از سیگار برای دانش آموزان كشور از مقطع راهنمایی شروع می‌كنیم ولی برای مقاطع پیش دبستان و دبستان نیز در قالب برنامه‌های تفریحی و تئاتر آموزش پیشگیری از سیگار را به آنان آموزش می‌دهیم.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات خاطرنشان كرد: برای اجرای طرح جامع پیشگیری از سیگار برای دانش آموزان كشور  برنامه ریزی برای اجرای آزمایشی آن در حال اجرا است و زمان دقیق اجرای این طرح ملی نیز در آینده اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha