سلامت نیوز: مدیركل دفتر ارزیابی تدوین استاندارد وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای تشكیل سازمان بیمه سلامت، گفت: اساسنامه سازمان بیمه سلامت در سطح كارشناسی تكمیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا اولیایی منش با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای تشکیل سازمان بیمه سلامت، گفت: تشكیل سازمان بیمه سلامت یكی از مواد قانون برنامه پنجم توسعه است. بر این اساس ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه تاكید دارد كه در سال اول اجرای برنامه، تمام سازمان‌های بیمه‌گر كشور اعم از دولتی و خصوصی ادغام و سازمان بیمه سلامت ایرانیان تشكیل شود تا به این ترتیب خدمات پایه سلامت به صورت یكسان و در قالب یك سازمان ارایه شود.

وی ادامه داد: این بند از قانون بندی چالشی است كه شاید سازمان‌های بیمه‌گر به دلایل مختلف مقاومت‌هایی در اجرای آن داشته باشند از جمله این كه منابع‌ و سیاست‌هایشان یكی نیست و از مكان‌های مختلف اعتباراتی را دریافت می‌كنند. بر این اساس شاید منافع‌شان در ادغام نباشد.

اولیایی منش افزود: در مجموع با پیگیری‌های وزیر بهداشت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای موضوع ادغام بیمه‌ها فعال شده و كارگروهی تشكیل داده كه تمام سازمان‌های بیمه‌گر و وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت در آن عضوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت بهداشت برای تدوین اساسنامه سازمان بیمه سلامت گفت: اساسنامه سازمان بیمه سلامت در سطح كارشناسی تكمیل شده است و در سطوح بالاتر در حال تصویب است. معاونان وزیر بهداشت نیز در این جلسات شركت فعالت دارند و اساسنامه پس از تكمیل برای تایید نهایی به هیات وزیران می‌رود. به این ترتیب هدف اول قانون برنامه پنجم توسعه كه تدوین اساسنامه تا پایان سال اول برنامه است محقق می‌شود و از سال دوم برنامه یعنی از سال 91 باید این ادغام‌ها صورت گیرد.

اولیایی منش در پایان گفت: ادغام بیمه‌های درمانی به عادلانه شدن سیستم بیمه‌ای كشور كمك بزرگی خواهد كرد و حركت بزرگی به سمت عدالت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha