یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 32326
سلامت نیوز: آلرژى فصلى می‌تواند كابوسی واقعی برای افرادی باشد كه در فصول مختلف مثل بهار، تابستان و یا پاییز دچار واكنش‌های آلرژیك می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هر چند طبق آمار در حال حاضر 40 میلیون آمریكایی به علائم آلرژی فصلی مبتلا هستند اما بسیاری از آنها نیز حتی پس از درمان، از عوارض جانبی داروهای آلرژی رنج می‌برند.

پزشكان تاكید دارند كه می‌توان با چند اقدام طبیعی علائم آلرژی فصلی را كاهش و یا حتی بهبود داد و افراد مبتلا به حساسیت را از عوارض جانبی داروها خلاص ‌كرد.

به گزارش سایت اینترنتی كامن هلت، علائم آلرژی فصلی حاصل از واكنش دفاعی ناقص در سیستم ایمنی بدن است. یکى از شایع‌ترین حساسیت‌ها، آلرژى فصلی است. آلرژى فصلى یا به عبارت دقیق‌تر التهاب بینى ناشى از آلرژى، معمولا در بهار و تابستان بروز می‌كند و ناشى از انتشار گرده‌هاى گیاهى است. اما در فصل پاییز نیز بسیاری از افراد با این بیماری آزاردهنده مواجه می‌شوند. این بیمارى ناشى از استنشاق گرده‌هاى گیاهى و نیز وارد شدن آن به داخل چشم است. زمان بروز علائم بیمارى ممکن است از اوایل بهار تا اواخر تابستان بر حسب گرده گیاهى که به آن حساسیت دارید و زمان معین گرده افشانى آن گیاه، متفاوت باشد.

معمولا یک زمینه وراثتی نیز ممكن است در مبتلایان وجود داشته باشد. افرادی كه به گرده‌هاى گیاهى آلرژی دارند، ممکن است همزمان به میوه‌ها و سبزیجات خاص و نیز بعضى از مغزهاى خوراکى هم حساسیت داشته باشند یا به عبارتی، دچار آلرژی غذایی باشند.

در این مقاله چند راهكار مهم و بویژه طبیعی برای كاهش علائم آلرژی فصلی توصیه شده است كه عبارتند از:

- همانطور كه عنوان شد، آلرژی حاصل یك واكنش معیوب و ناقص در سیستم ایمنی بدن است، بنابراین اولین قدم برای مقابله با این مشكل، بهبود عملكرد سیستم ایمنی است. گنجاندن مقادیر زیادی از آنتی اكسیدان‌ها مثل میوه‌ها، سبزیجات و چربی امگا 3 به رژیم غذایی شما را تا حد زیادی به این هدف نزدیك می‌كند. به این ترتیب توصیه می‌شود كه یك رژیم غذایی مقوی و سالم را دنبال كنید.

- حتما از مكمل‌های طبیعی با طیف كامل و طبق تجویز پزشك برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده كنید.

- با افزایش مصرف موادغذایی ضد التهابی مثل روغن ماهی و میوه و سبزی از علائم التهابی آلرژی فصلی به میزان قابل توجهی بكاهید.

- از مواد غذایی و مكمل‌های حاوی فلاوونوئید بیشتر استفاده كنید.

- برای كاهش التهاب در بدن از مواد حاوی كاروتنوئید مثل اسفناج و سیب زمینی شیرین بیشتر مصرف كنید.

- حتما اسیدهای چرب امگا 3 در فهرست غذایی روزانه خود بگنجانید.

- مصرف گوشت قرمز را كاهش دهید.

- از مواد هضم كننده طبیعی استفاده كنید. مبتلایان به آلرژی اغلب در هضم غذا دچار مشكل می‌شوند. با مصرف هضم كننده‌های طبیعی مثل مواد غذایی پروبیوتیك می‌توانید تا حد زیادی به این مشكل غلبه كنید.

- خوراكی‌هایی مثل قند و لبنیات را كه به آنها حساسیت دارید، شناسایی كرده و تا حد امكان از مصرف آنها پرهیز كنید.

- حتما روزانه 30 دقیقه ورزش كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha