یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 32328
سلامت نیوز: پزشكان انگلیسی هشدار دادند تقریبا نیمی از كل جمعیت بزرگسالان در این كشور ظرف 20 سال آینده با معضل چاقی دست به گریبان خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این پزشكان پیش‌بینی كردند كه اگر روند كنونی چاقی در این كشور ادامه پیدا كند تا سال 2030 میلادی 11 میلیون نفر دیگر گرفتار اضافه وزن خواهند شد و جمعیت كل افراد مبتلا به چاقی در انگلیس به 26 میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسكای نیوز، این پزشكان تاكید كردند تنها اقدامات جدی دولتی شامل تعیین مالیات برای مواد غذایی مضر و ناسالم می‌تواند جلوی این روند فزاینده را بگیرد.

كارشناسان بهداشت عمومی در گزارشی كه در مجله تخصصی لانست به چاپ رسیده فهرستی از دستورالعمل‌های بالقوه و موثر را برای مقابله با اپیدمی چاقی در این كشور ارائه كرده‌اند. در راس این فهرست تعیین مالیات 10 درصدی برای غذاها و نوشیدنی‌های پركالری است.

پروفسور كلیم مك فرسون، متخصص همه‌گیرشناسی در دانشگاه آكسفور تاكید كرد: مردم می‌دانند كه چاقی یك معضل واقعی است اما به صورت فردی نمی‌دانند چگونه باید با آن مقابله كنند. بنابراین پیدا كردن راهكار مناسب برعهده مسوولان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha