یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 32332
سلامت نیوز: رییس انجمن داروسازان خواستار گسترش خانه داروساز شد و اظهار امیدواری كرد كه مسولان وزارت بهداشت در این زمینه مساعدتهای لازم را به عمل آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر رهبر مژدهی آذر در مراسم بزرگداشت روز داروساز افزود: داروسازان علاوه بر افزایش توان علمی خود باید همانند زكریای رازی به فكر مستضعفین باشند چرا كه این كار اجر اخروی و دنیوی برای آنان در پی دارد.

در ادامه این مراسم دكتر محمود نجفی رییس سندیكای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار كرد: حوزه داروسازی كشور به دلیل تعدد فعالیتهای داروسازی توسعه پیدا كرده است و در حال حاضر انجمن‌ها و سندیكاهای مختلفی در حوزه داروسازی فعالیت می‌كنند.

وی افزود: از حدود 5-6 ماه پیش درصدد راه‌اندازی كانون متشكل از تشكلهای مختلف داروسازی هستیم تا بتوانیم مسایل مربوط به داروسازان را با حضور داروسازان مختلف چه در حوزه‌های علمی و چه در حوزه‌های صنعتی پیگیری كنیم.

نجفی افزود: درحال حاضر معضلات جدی در حوزه داروخانه، توزیع، تولید و آموزش داروسازی داریم. وزارت بهداشت نیز در حال تنظیم نقشه سلامت كشور است و ضرورت دارد ما نیز كارگروهی تشكیل دهیم و مسائل مربوط به داروسازی را آسیب شناسی كنیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر شركتهای تولیدی و توزیعی در زمینه داروسازی فعالیت می‌كنند و آنقدر تعداد شركتهای توزیع افزایش پیدا كرده است كه داروخانه‌ها گیج شده‌اند. در حوزه داروخانه نیز استراتژی مشخصی نداریم وهنوز دقیقا معلوم نیست كه آیا دولت باید در این عرصه فعالیت بكند یا خیر. در این سه حوزه دچار معضلاتی هستیم كه اگر برای حل آنها تدبیر نشود به طور یقین دچار مشكل می‌شویم.

وی خواستار تشكیل كارگروهی شد تا در آن استراتژی‌ها و موانع اصلی فعالیت در حوزه دارو مشخص شود.

نجفی در ادامه اظهار كرد: بازار داخلی از بسیاری از داروهای داخلی اشباع شده است اما شرایط لازم برای صادرات آنها وجود ندارد.

در ادامه این مراسم دكتر نیك‌نژاد معاون سازمان نظام پزشكی گفت: داروسازان همواره نقش خود را از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون بیش از حد انتظار ایفا كردند اما دولت كمتر به دارو و داروسازی توجه كرده است. این در حالیست كه زمانی كه قرار است درباره موفقیت‌های حوزه پزشكی بحث شود به تعهدات صنعت دارو و داروهای نوتركیب پرداخته می‌شود. این در حالیست كه داروها را تك تك داروسازان می‌سازند و با این كار خود نیاز ایران را به داروهای وارداتی كاهش می‌دهند.

در پایان این مراسم دكتر شفیعی پیشكسوت داروسازی اظهار كرد: وظیفه داروساز خدمت به جامعه است و مهمترین ركن در این شغل پایبندی به اخلاق است. بنابراین لازم است انجمن داروسازان در این زمینه فعالیتهای بیشتری كنند.

وی در پایان تاكید كرد: صاحبان داروخانه‌ها باید به صنعت داروسازی كمك كنند نه آن كه اقداماتی انجام دهند كه این صنعت به ورشكستگی نزدیك شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha