سلامت نیوز: مدیركل سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای تهیه سند سیاست سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد در كشور خبر داد.

دكتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با نهایی شدن این سند، نقش وزارت بهداشت و دیگر سازمان‌های دولتی و غیردولتی در انجام مداخلات بهداشت روان و اعتیاد مشخص می‌شود.

مدیركل سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: پس از تصویب سند سیاست سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد و به دنبال آن انجام مداخلات لازم، انتظار آن است نتایج خوبی از كاهش شیوع اعتیاد و ارتقای سلامت روان و سلامت اجتماعی داشته باشیم.

ناصحی با بالا خواندن بار بیماری‌های روان در سطح جامعه، گفت: بر اساس آخرین آمار 14 درصد بار بیماری‌ها در كشور مربوط به اختلالات روان است.

دكتر ناصحی پیش از این نیز با اشاره به مباحث مربوط به سلامت اجتماعی، گفته بود كه بحث سلامت اجتماعی از مباحث جدید است كه اتفاق نظر در مورد آن وجود ندارد و نقاط ابهام زیادی نیز دارد. بحث سلامت معنوی نیز كاملا جدید است و بسیار كم در این زمینه كار شده است و سعی كرده‌ایم به این ابعاد از جوانب مختلف بپردازیم و خروجی‌اش را ارایه دهیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha