دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3234

وزیر بهداشت گفت: به منظور حفظ شخصیت و كرامت بیماران، طرح انطباق جنسیتی به مرور در بیمارستانهای كشور اجرا می‌شود.

كامران باقری لنكرانی در گفت و گو با فارس افزود: در بحث فضاهای درمان قانون طرح انطباق را كه مصوبه مجلس شورای اسلامی است ، داریم، شورای عالی انطباق فضاهای درمانی نیز با حضور دو نفر ناظر از نمایندگان مجلس تشكیل شده است.
وی ادامه داد: اضافه بر آن ما وظیفه داریم به حقوق بیماران در مراكز درمانی توجه كنیم، یكی از این حقوق احترام گذاشتن به اعتقادات بیماران است، هر كس با هر اعتقادی كه دارد باید امكان گرفتن خدمت داشته باشد این جزء دستور كار دانشگاههای علوم پزشكی است كه در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشكی تاكید كرده‌ایم.
وزیر بهداشت گفت: به همه دانشگاهها تاكید شده است كه با وجود كمبودهایی كه داریم باید شخصیت و كرامت بیماران حفظ شود، الان نمی‌گویم در شرایط ایده‌آل هستیم اما جهتگیری به این سمت است و از همه امكاناتمان برای این منظور استفاده می‌كنیم.
باقری لنكرانی افزود: در ایجاد فضاهای جدید درمانی حتما حفظ كرامت بیماران و رعایت طرح انطباق مد نظر قرار می‌گیرد اما بسیاری از فضاهای ما قدیمی است، بیش از 40درصد تختهای بیمارستانی ما بیش از 25 سال قدمت دارند و در زمان طراحی آنها به این نكات توجه نشده است.
وی گفت: حتی مراكز درمانی كه طی دهه گذشته تحویل گرفته شده است با این دید طراحی نشده است و این مراكز احتیاج به اصلاح دارند، در این زمینه بعضی دانشگاهها خوب كار كرده‌اند، اما بعضی دیگر عقب هستند و تاكید شده كه بهتر این كار انجام شود.
وزیر بهداشت افزود: الان حدود 67 درصد دانشجویان دانشگاههای علوم پزشكی خانم هستند و ما نگران این هستیم كه طرح انطباق در آینده برای مردان اجرا شود، تعداد زیادی از مردان الان مجبورند خدمات را از خانمها بگیرند كه داریم سعی می‌كنیم متعادل‌تر به پیش برویم.
باقری لنكرانی گفت: اعتبارات خاصی برای این منظور پیش‌بینی نشده است بلكه جهت‌گیری هزینه كرد اعتبارات وزارت بهداشت به این سمت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha