دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 32342

طرز نگهداری داروهای ویتامین و مکمل از اهمیت زیادی برخوردار است. آیا مکمل ها را در یخچال، روی کابینت آشپزخانه و... نگه داری می کنید؟

روش صحیح نگهداری ویتامین ها و مکمل ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایمپک، چه یک ورزشکار، یک بیمار نیازمند یا یک مصرف کننده معمولی باشید، مصرف و ذخیره ویتامین ها، برای تضمین سلامتیتان امری ضروری است ؛ همچنین اگر می خواهید دارو و مکمل بهترین کیفیت خود را داشته باشند، باید به روش نگهداری آنها دقت بیشتری داشته باشید.

در حالی که روش‌های مدرن بی‌شماری برای ذخیره ویتامین‌ها و مکمل‌ها وجود دارد، با این حال مراقبت صحیح از مواد دارویی می‌تواند برای بسیاری از مصرف‌کنندگان چالش‌برانگیز باشد.

ذخیره‌سازی ویتامین ممکن است یک دهه پیش مفهومی مرموز داشته باشد، اما امروزه، روشی کارآمد، سازنده و بهینه برای مرتب کردن ویتامین‌هایتان است و در نتیجه بهترین کیفیت و تأثیر آن‌ها را تضمین می‌کند.

نحوه نگهداری صحیح ویتامین ها

از نظر بهترین مکان برای نگهداری ویتامین ها، چه در خانه و چه در محل کار، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • نگهداری داروها در یخچال

برای تأثیر و کیفیت مطلوب، ویتامین ها باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند. در حالی که یخچال شما ممکن است خنک ترین گزینه برای ذخیره ویتامین به نظر برسد، اما در واقع مکان مرطوبی است که در نهایت می تواند به قدرت ویتامین های شما آسیب برساند. با این حال، برخی مکمل ها وجود دارند که به طور مستقیم به یخچال وابسته هستند، مانند ویتامین های مایع، روغن ماهی، روغن بذر کتان و پروبیوتیک ها.

  • خطرات نگهداری از ویتامین ها در حمام

اگرچه حمام ها دارای کابینت دارویی مخصوص به خود هستند، اما این مکان امن ترین مکان برای ذخیره و نگهداری ویتامین ها نیست. از آنجایی که اکثر حمام ها نسبت به اتاق های دیگر کوچکتر هستند، در معرض رطوبت بیش از حد هستند که می تواند بر کیفیت ویتامین های ذخیره شده شما تأثیر منفی بگذارد. به علاوه، حمام ها بهشتی را برای باکتری ها و میکروب ها می سازند، که دلیل دیگری است که ممکن است بخواهید مکمل های خود را در جای دیگری ذخیره کنید.

  • نگهداری از ویتامین ها در محیط آشپزخانه

ویتامین ها و غذاها معمولا همراه هم هستند، بنابراین ممکن است آشپزخانه یک گزینه مناسب برای ذخیره سازی دارو به نظر برسد. با این حال، از آنجایی که آشپزخانه مکانی با دما و رطوبت متفاوت است، ذخیره ویتامین های خود در کابینت آشپزخانه ایده بدی است. اگر می‌خواهید هر روز صبح ویتامین‌هایتان به آشپزخانه شما نزدیک باشد، اتاق غذاخوری را مکان مناسب‌تری برای نگهداری آن‌ها در نظر بگیرید.

  • نگهداری از ویتامین ها در اتاق خواب

در حالی که اتاق خواب ممکن است آخرین مکانی باشد که فکر می کنید می توانید مکمل های خود را در آنجا ذخیره کنید، اما به دلایل مختلف یک انتخاب عالی است. نگهداری دارو و مکمل در اتاق خواب، به شما اطمینان می دهد که ویتامین های شما دور از دسترس کودکان است. همچنین اتاق خواب به مراتب کمتر از اتاق های دیگر خانه شما شلوغ است، بنابراین از به خطر افتادن اثرات ویتامین و کیفیت آن جلوگیری می کنید.

میزهای خواب اتاق خواب مکانی عالی برای ذخیره ویتامین های شما هستند زیرا نور روز را دور نگه می دارند و به مکمل های شما ماندگاری بیشتری می بخشند.

  • جعبه های ذخیره دارو

در حالی که هوشمندانه است که همه مکمل های خود را در بسته بندی اصلی خود نگه دارید، می توانید از جعبه های ذخیره کننده دارو نیز کمک بگیرید. اطمینان حاصل کنید که جعبه ای که انتخاب می‌کنید به خوبی مهر و موم شده و اجاره ورود هوا و رطوبت را به داخل نمی دهد، بنابراین مطمئن شوید که هوا به مکمل‌ها نمی‌رسد و در نتیجه بر عملکرد آنها تأثیر می‌گذارد.

  • مکمل ها را فقط طبق توصیه پزشک مصرف کنید

مهم نیست که چقدر مکمل های خود را به خوبی ذخیره می کنید، آنها نیز دارای تاریخ انقضا هستند که می تواند بر ایمنی و اثرات کلی آنها تأثیر بگذارد. به همین دلیل، اطمینان حاصل کنید که مکمل ها را فقط تا زمانی که توسط متخصص توصیه شده است مصرف کنید. ویتامین ها حتی اگر به خوبی ذخیره شوند، همیشه تغییرات احتمالی آنها را بررسی کنید( چه رنگ، بو یا بافت آنها)

  • محیط مناسب برای نگهداری ویتامین ها

همه مکمل ها برای نگهداری در یخچال بی خطر نیستند، اما برخی از آنها اینطور هستند. بسته به نوع مکمل‌هایی که استفاده می‌کنید، تحقیقات مناسبی انجام دهید تا مشخص شود آیا یخچال برای ویتامین ها بی‌خطر می باشد؟ یا اینکه باید دور از نور خورشید نگهداری شوند. اکثر برندهای مکمل یک راهنمای نحوه ذخیره سازی را روی برچسب محصول درج می کنند، بنابراین شما می توانید آنها را مطابق آن نگهداری کرده و با خیال راحت ذخیره کنید.

  • روش نگهداری از ویتامین در خارج از منزل

در حالی که اکثر کاربران مکمل‌ها را در خانه مصرف می‌کنند، برخی از مصرف‌کنندگان دوست دارند آن‌ها را در حین حرکت و خارج از منزل همراه خود داشته باشند. در این صورت، هر زمان که از خانه بیرون می روید، اطمینان حاصل کنید که مکمل های شما به طور ایمن ذخیره می شوند. بهترین راه برای ایمن نگه داشتن آنها این است که آنها را در مکانی تاریک، خنک و خشک مانند داشبرد ماشین یا دفتر خود نگهداری کنید.

با این حال، در فصول گرم‌تر، به دلیل گرمای بیش از حد، ماشین شما ممکن است گزینه ایده‌آلی برای ذخیره‌سازی نباشد. از نظر بسته بندی، اطمینان حاصل کنید که مکمل های خود را در بطری اصلی یا یک جعبه ی قرص ایمن بسته بندی می کنید. آخرین نکته، زمانی که مکمل های خود را با خود حمل می کنید، به جای کل بسته، فقط دوز لازم را همراه داشته باشید.

  • برچسب را بخوانید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هرب، اگرچه تولیدکنندگان مکمل ملزم به برچسب گذاری ذخیره سازی در زمان شکل گیری کامل یا تاریخ انقضا نیستند، با این حال اکثر آنها این کار را انجام می دهند. قبل از اینکه ظرف را باز کنید یا حتی آن را بخرید، ابتدا دستورالعمل های نوشته شده روی برچسب را بخوانید و دنبال کنید.

متوجه خواهید شد که بسیاری از پروبیوتیک های مایع برای تازه نگه داشتن کشت ها، نگهداری در یخچال را توصیه می کنند (البته نه همه). اگر بسته خود را از طریق اینترنت خریداری می کنید، مطمئن شوید که بسته یک شبه و در شرایط خنک (مانند بسته بندی در یخ) ارسال می شود.

  • درب را محکم بسته نگه دارید

ممکن است صبح‌ها برای رسیدن به محل کار یا بردن بچه‌ها به مدرسه عجله داشته باشیم، اما به نحوه محکم کردن درب ظروف دقت کنید. حتی درپوشی که کوچکترین فاصله را دارد می تواند یک محفظه هوا ایجاد کند که امکان قرار گرفتن در معرض هوای اطراف را فراهم می کند. مطمئن شوید که درب آن را محکم ببندید.

  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود

تصادفات مهمترین عامل مرگ و میر کودکان است. و به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بیش از 300 کودک در ایالات متحده در بخش اورژانس تحت درمان قرار می گیرند و دو کودک هر روز در نتیجه مسمومیت تصادفی دارویی جان خود را از دست می دهند. نگهداری نامناسب دارو و مکمل ها یکی از علل مسمومیت های ناخواسته است.

اگرچه اغلب کودکان شش ساله و کمتر را درگیر می کند، اما می تواند کودکان در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد. داروها و مکمل های خود را به خوبی دور از دسترس نگهداری کنید، ترجیحاً در بلندترین کابینت خانه.

  • مکمل های استفاده نشده را با خیال راحت دور بریزید

برای شناسایی مکمل ها و داروهای تاریخ مصرف گذشته و استفاده نشده، حداقل هر شش ماه یک بار به کابینت دارو مراجعه کنید.

چگونه باید ویتامین تاریخ مصرف گذشته را به بهترین نحو دور بیندازید؟

آیا باید آنها را در توالت بریزید؟ تصور می‌شود که مقادیر بسیار کمی از آن به رودخانه‌ها، نهرها، دریاچه‌ها و در نتیجه آب آشامیدنی در هنگام شستشو می‌رود. اگرچه تاکنون مطالعات هیچ آسیبی را نشان نداده اند، اما بهتر است داروها را از راه دیگری دور بریزید، مگر اینکه به طور خاص روی بطری ذکر شده باشد که بی خطر هستند.

آیا باید ویتامین ها را در سطل زباله بیندازید؟

زباله های خانگی دوباره می توانند تمامی موجودات زنده، حیوانات خانگی، کودکان یا بزرگسالان را تحت تاثیر خود قرار بدهند. بنابراین، با توجه به سازمان غذا و دارو، بهتر است:

  1. آنها را با چیزهای نامطلوب مخلوط کنید، مانند تفاله قهوه استفاده شده، خاک یا خاک گربه.
  2. برای جلوگیری از نشت آن، مخلوط را در یک چیز قابل مهر و موم قرار دهید - مانند یک کیسه زباله یا قوطی خالی.
  3. سپس ظرف را در سطل زباله بیندازید.
  4. ظرف پلاستیکی را بازیافت کنید.

به طور خلاصه، به یاد داشته باشید که همیشه بهترین کار این است که مواد مغذی خود را از طریق رژیم غذایی خود به دست آوریم.

اما اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید و مکمل ها را مصرف کنید، رعایت پنج نکته بالا به اطمینان از اثربخشی و ماندگاری مکمل‌های غذایی شما کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha