سلامت نیوز: معاون سازمان غذا و دارو ایران گفت:‌ تمام داروخانه های كشور بر اساس نظام جدید ارزشیابی نیمه دوم امسال رتبه بندی می شوند و برای داروخانه هایی كه كمتر از 60 درصد حد نصاب نمره را كسب كنند محرومیت‌هایی اعمال می‌شود.

محمد رضا شانه ساز در گفت و گو با فارس افزود: موضوع ارزشیابی و رتبه بندی داروخانه های كشور از حدود 2 سال پیش در وزارت بهداشت مطرح بود. اكنون نظام جدید ارزشیابی داروخانه ها تدوین شده و از نیمه دوم امسال كار رتبه بندی داروخانه های كشور انجام می شود و طی آن داروخانه ها به رتبه های یك، دو و سه دسته بندی می شوند.

وی ادامه داد: حدود 150 آیتم برای ارزشیابی داروخانه ها با همكاری انجمن داروسازان ایران و دانشگاههای علوم پزشكی تعیین شده است و مهمترین موردی كه در تعیین این آیتم ها مد نظر بود ارائه خدمات با كیفیت از سوی داروخانه ها به مردم و گیرندگان خدمت از این مراكز است.

معاون دارویی سازمان غذا و داروی ایران اضافه كرد: آیتم های ارزشیابی داروخانه ها متنوع است و از جمله آنها می توان به حضور فعال مسئول فنی داروخانه، وضعیت فیزیكی و ظاهر داروخانه، نحوه بر چسب گذاری داروها،همكاری داروساز با پزشكان اطراف داروخانه، ثبت عوارض دارویی و راهنمایی مراجعان كه هر یك از این آیتم ها بین 10 تا 20 امتیاز دارند.

شانه ساز گفت: داروخانه ها باید حداقل 600 امتیاز یا 60 درصد نمره ارزشیابی را كسب كنند و اگر نمره آنها كمتر از این حد باشد مجازاتهایی برای آنها در نظر گرفته می شود از جمله اینكه سهمیه و نوع داروهایی كه به داروخانه داده می شود، محدود می شود و قرارداد داروخانه با بیمه نیز تغییر می كند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha