یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 32350
سلامت نیوز : زنی كه یك شامپانزه به او حمله كرده بود، صورت جدید خود را پس از جراحی پیوند چهره نشان داد. «چارلا نش» 57 ساله، بعد از اینكه یك شامپانزه 90 كیلویی به او حمله كرد، در بیمارستان زنان بوستون در بریگهام وابسته به دانشكده پزشكی هاروارد، بستری و عمل پیوند كامل صورت روی او انجام شد. اكنون برای اولین‏بار، تصویری از او انتشار یافت كه او را نشسته روی تختش نشان می‌دهد. او كاملا با «چارلا نش» قبلی تفاوت داشت.

او اكنون دارای پوست صورتی متفاوت از قبل و لب‏ها و بینی جدید است. دكتر «بوهدان پوماهاك»، مدیر پروژه كلاسیك پیوند می‌گوید: «این بسیار شگفت‏انگیز است كه ‏می‏بینیم چارلا هر روز نسبت به روز گذشته بهبودی بیشتری پیدا می‌كند و به سوی زندگی تازه‌ای گام برمی‏دارد.»

«پوماهاك»، رییس یك گروه 30 نفره شامل پزشكان، پرستاران و متخصصان بیهوشی در جریان عمل جراحی «چارلا نش» بود. این سومین پیوند كامل صورت در جهان است كه در بیمارستان زنان بریگهام طی سه ماه اخیر انجام شده است. او همچنین عمل پیوند دو دست را نیز انجام داد اما متاسفانه بعد از عمل دچار پنومونی شد كه همین مساله به افت شدید فشارخون و به دنبال آن كاهش خون‌رسانی به دست‌های پیوندی او منجر شد كه این موضوع در نهایت به قطع دو دست او انجامید.

با این حال، جراحان می‏گویند كه هنوز او این شانس را دارد كه برای پیوند دست باز هم كاندیدا شود. صورت پیوندشده از بانك بافت نیوانگلند فراهم شد و‌ دهنده نیز گمنام باقی ماند. «ریچارد لوسكین»، مدیر بانك بافت نیوانگلند گفت: «وقتی كه كار ما روی پروژه پیوند صورت او آغاز شد، برای هماهنگی و دریافت بافت پیوند، با یك خانواده شگفت‏انگیز ‌دهنده بافت مواجه شدیم. آنها در حالی‌كه اندوه از دست رفتن عضوی از خانواده خود را در سینه داشتند، می‌خواستند به دیگران نیز كمك كنند. توانایی و بخشش آنان الهام‏بخش همه ماست.»

گفتنی است، شامپانزه خانگی‌ای كه به «نش» حمله كرد، در جریان حمله از خود بیخود شده بود و دست‌های «نش» را تكه‏پاره كرد و بینی، لب‏ها، پلك‏ها، چشم‏ها و بخش زیادی از پوست صورت او را از بین برد. پلیس به محض رسیدن به محل، شامپانزه را با شلیك گلوله تفنگ كشت، اما با این حال اقدام پلیس به موقع نبود تا از این صدمات ویرانگر به «نش» جلوگیری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha