سلامت نیوز: رئیس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: آمار جدید شیوع اختلالات روان تا 3 ماه آینده اعلام می شود. همچنین در این طرح میزان انواع مختلف این اختلالات و میزان دسترسی مردم به خدمات بهداشت روان در سطح كشور نیز گزارش می‌شود.

عباسعلی ناصحی در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: از مشكلات عمده‌ بهداشت و درمان در كشور نداشتن آمار مناسب از شیوع اختلالات روانی در كشور است كه آخرین آمار آن مربوط به سال 78 می‌شود.

وی افزود: بر اساس این آمار شیوع اختلالات روانی در بین زنان كشور حدود 26 درصد و در بین مردان حدود 16 درصد است و به طور متوسط 21 درصد می‌شود.

ناصحی تصریح كرد: این آمار در برخی استان‌ها شیوع بالاتر و در برخی شیوع پایین‌تری دارد و البته آمار دیگری هم مربوط به سال 84 در خصوص بار بیماری‌ها وجود دارد كه بر اساس آن رتبه اول بار بیماری‌ها در بین زنان كشور مربوط به اختلالات روانی است و در مردان بعد از حوادث دومین رتبه را اختلالات روانی دارد.

وی اضافه كرد: كمبود و ضعف آمار همیشه یك نقیصه در كشور بوده است لذا برای جبران آن طرحی از سال گذشته به عنوان پیمایش ملی بهداشت روان آغاز شده كه كار میدانی آن در سال گذشته به اتمام رسیده است و در حال حاضر كارهای مربوط به تجزیه و تحلیل داده‌ها در حال انجام است.

ناصحی گفت: ظرف 2 تا 3 ماه آینده نتایج كلی این طرح اعلام می‌شود و در این طرح شیوع اختلالات روان در كشور اندازه‌گیری می‌شود.

وی تصریح كرد: همچنین پس از اعلام شیوع اختلالات روان، انواع مختلف آن‌ها، میزان دسترسی مردم به خدمات بهداشت روان در سطح كشور، میزان هزینه‌هایی كه مردم برای خدمات روان پرداخت می‌كنند و میزان بهره‌مندی مردم از خدمات بیمه‌ای مربوط به سلامت روان اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha