خبرگزاری فارس: ضرب و شتم و هتك حرمت 2 پرستار اورژانس ، بیمارستان امام خمینی را متشنج كرد و موجب اعتراض كاركنان این بیمارستان شد.

محمد شریفی مقدم، دبیر كل خانه پرستار در گفت و گو با فارس، افزود: هفته گذشته دو نفر از پرستاران اورژانس بیمارستان امام خمینی به شدت از سوی دو نفر از همراهان بیماران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و این امر نگرانی و اعتراض كاركنان این بیمارستان را به وجود آورد به نوعی كه پرسنل این بیمارستان حتی درصدد اعتصاب جمعی بودند.
وی اضافه كرد: پرستاران این بیمارستان در مقابل چشمان ماموران نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان و انتظامات بیمارستان به شدت مورد ضرب و شتم دو نفر از همراهان زن یك پیرمرد بیمار قرار گرفتند به طوری كه مهاجمان مقنعه و حجاب یكی از پرستاران را كشیدند و موی پرستار را به شدت كشیدند.
وی گفت: هیچكدام از نگهبانان و ماموران بیمارستان در این درگیری دخالت نكردند حتی رئیس بیمارستان نیز كه قانونا مسئول حفظ امنیت و نظم بیمارستان است نیز در این مورد هیچ عكس العملی نشان نداد و این امر موجب بی‌انگیزه شدن سایر پرستاران و پرسنل بیمارستان شده است.
شریفی مقدم افزود: انتظار این بود كه حداقل ماموران انتظامی بیمارستان از این درگیری در بیمارستان جلوگیری كنند اما این ماموران نیز از ترس عواقب بعدی و نداشتن امنیت در این ماجرا دخالت نكردند.
وی گفت: به پرستاران گفته شده است كه می توانید به كلانتری بروید و شكایت كنید اما همه می‌دانیم كه وارد شدن به این پروسه انتظامی و قضایی بسیار طولانی، كند و اكثرا بی‌نتیجه است و پرسنل بیمارستان خواهان عكس العمل و حمایت رئیس بیمارستان بودند كه انتظار بیهوده‌ای بود.
وی اضافه كرد: به طور كلی پرستاران در سطح كشور روزانه با موارد مشابه زیادی مانند این مورد مواجه می‌شوند و متاسفانه هیچگاه مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و با وجود انبوه مشكلات حرفه‌ای مانند كمبود نیرو، فشار كاری با توجه به اینكه در صف اول خدمت به بیماران هستند باید جوابگوی كمبود ملحفه و امكانات بیمارستان به بیماران و همراهان آنها نیز باشند ضمن اینكه از امنیت شغلی لازم و حمایتهای قانونی نیز محروم هستند.
پیگیریهای خبرنگار اجتماعی فارس از مسئولان بیمارستان امام خمینی نتیجه دقیقی نداشت و پس از تماسهای مكرر با رستمیان، رئیس بیمارستان، قلی نژاد مسئول حراست بیمارستان و رضائیان قائم مقام ریاست این بیمارستان هیچ یك پاسخی ندادند و سرانجام رضا زاده مسئول روابط عمومی این بیمارستان گفت: این درگیری در بیمارستان اتفاق افتاده و مسئولان بیمارستان و حراست بیمارستان مشغول بررسی موضوع هستند ضمن اینكه به نیروی انتظامی نیز شكایت شده است و ما منتظر جواب این پیگیریها هستیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha