سلامت نیوز: رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت گفت: آرزوی 40 ساله وزارت بهداشت برای ساماندهی دستفروش ها به زودی عملی می شود و در این طرح سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت كشور، مجری و وزارت بهداشت مسئول پیگیری است.

سیدرضا غلامی در گفت‌‌وگو با فارس در خصوص جمع‌آوری و نظارت بر دستفروش‌های مواد غذایی اظهار داشت: مسئول مستقیم نظارت بر آنها ما نیستیم و قانون، وزارت بهداشت را در این زمینه مكلف نكرده است.

وی افزود: 40 سال است كه سابقه فعالیت بهداشت محیط در كشور وجود دارد و در طی این مدت با ادارات مرتبط با موضوع دستفروش‌ها درگیر هستیم.

غلامی تصریح كرد: پس از 40 سال خوشبختانه سال گذشته در شورای عالی سلامت طرحی تحت عنوان ساماندهی دستفروشان مواد غذایی خطرناك مصوب شد.
 
وی گفت: مسئول پیگیری آن وزارت بهداشت اما مسئول اجرای آن سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های وزارت كشور است.

غلامی یادآور شد: حدود 3 جلسه برای هماهنگی اجرای این طرح تشكیل شده است و در جلسه بعدی كه نیمه اول شهریور بعد از پایان ماه رمضان برگزار می شود پس از كارشناسی نهایی، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه تدوین می‌شوند كه پس از ابلاغ آن امیدواریم بتوانیم بعد از 40 سال به آرزوی ساماندهی دستفروشان مواد غذایی خطرناك برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha