دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3237

دبیرعلمی كنگره علمی سالانه جامعه جراحان ایران گفت: تروما ( حوادث طبیعی و غیر طبیعی) بعد از بیماری‌های قلبی عروقی دومین عامل مرگ و میر در كشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی كنگره علمی سالانه جامعه جراحان ایران، سیاوش صحت، افزود: این در حالی است كه تحقیقات نشان داده است در 40 درصد تروماها یك موتور‌سوار دخالت داشته است كه یا عامل حادثه بوده است و یا در ایجاد حادثه نقش داشته است.
كشور ما از نظر افزایش بیمار ترومایی در خاورمیانه اول است و تنها راه پیشگیری از این مسئله رعایت قوانین عبور و مرور توسط مردم است.
وی با اشاره به اینكه موتور‌سیكلت‌ها یك عامل اصلی در تصادفات هستند افزود: باید پیش‌بینی‌های لازم برای حمایت مردم و خود موتور‌سیكلت‌سوارها انجام شود تا شاهد تصادفات كمتری باشیم.
وی خاطرنشان كرد: حجم و تعداد بیماران ترومایی بسیار مهم است زیرا كه اورژانس بیمارستانها محدود است و قادر به پذیرش تمامی بیماران ترومایی نیست و اگر بیمار زیادی به بیمارستانها تحمیل شود قطعا مراقبت آنها محدود می‌شود.
وی تاكید كرد: هر بیماری كه دچار حادثه می‌شود باید با بهترین مراقبت به بیمارستان رسانده شود و در آنجا مراقبت‌های لازم برایش انجام شود.
وی در خاتمه گفت: كشور سوئد به علت رعایت قوانین و مقررات كمترین آمار تروما را در جهان دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha