سلامت نیوز :عضو کمیسیون کشاورزی با انتقاد از حذف یارانه شیر، اقدام سنجیده دولت در رویارویی با این محصول اساسی را خواستار شد و گفت: حذف یارانه شیر و پایبند نبودن دولت به تعهداتش در قبال صنایع لبنی و دامدارای‌ها، کلاف مشکلات این حوزه را پیچیده‌تر کرده است.

"محمدمهدی افشاری" در گفت‌وگو با خانه ملت  از مشکلات به وجود آمده برای تولیدکنندگان شیر و دامداران انتقاد کرد و گفت: حذف یارانه شیر باید با اقدامی سنجیده‌تر انجام می‌شد تا همه فشار حذف این یارانه بر گردن دامدارانی که با هزاران رنج و دشواری، شیر تولید می‌کنند، نیفتد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییر شیوه اختصاص یارانه به شیر، شیوه کنونی را موجب پیچیده‌تر شدن کلاف مشکلات دامداران ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: پیش‌تر سیستم این‌طور بود که کارخانه‌ها، شیر را کیلویی ۴۷۰ تومان از دامداران می‌خریدند و آن را به قیمت ۳۵۰ تومان به مردم عرضه می‌کردند و دولت مابه التفاوت این قیمت را یعنی کیلویی ۱۲۰ تومان به کارخانه‌دارها می‌داد.

به گفته افشاری، با حذف یارانه به شیوه کنونی، دولت در صدد تخصیص یارانه به این بخش از قبیل یارانه علوفه و برخی شیوه‌های دیگر است که این موضوع نه تنها موجب حمایت از تولید نشده، بلکه بر مشکلات کشاورزان نیز افزوده است.

وی با بیان این که هم‌اکنون بسیاری از کارخانه‌های تولید شیر و فرآورده‌های لبنی از بابت یارانه شیر از دولت طلب‌کار هستند، تصریح کرد: دولت به کارخانه‌ها بدهکار است و این کارخانه‌ها نیز به دامداران بدهکار هستند که نتیجه کار فشار بر دامداران و کشاورزان شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: اگر دولت بدهی خود به کارخانه‌ها را پرداخت کند، این کارخانه‌ها نیز امکان پیدا می‌کنند تا بدهی‌های خود را با دامداران تسویه کنند و همین امر موجب می‌شود تا خونی تازه در رگ صنایع لبنی به جریان بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha