دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 32380

داشتن هزار امید و آرزو برای شروع یک رابطه زناشویی لازم است اما کافی نیست. برای ادامه زندگی و تبدیل شدن نهال آن به یک درخت تنومند باید از آن مراقبت کرد.

سلامت نیوز: داشتن هزار امید و آرزو برای شروع یک رابطه زناشویی لازم است اما کافی نیست. برای ادامه زندگی و تبدیل شدن نهال آن به یک درخت تنومند باید از آن مراقبت کرد. این مراقبت نیز باید دائمی و پر از انرژی باشد؛ مثل روزهای اول آشنایی. درگیر شدن با روزمرگی‌ها نباید زن و شوهر را از هم غافل کند. شاید چند راهکار ساده بتواند طراوت بیشتری به زندگی بدهد.

اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنید!

یکی از ویژگی­‌های زنان که مردان را شیفته­ خود می­‌کند، اعتماد به نفس آنان است. در یک رابطه، خاصیت فرسایشی ضعیف بودن و عدم اعتماد به نفس، قابل کتمان نیست. نگران افزایش سن خود نباشید. بسیاری از زنان با افزایش سن و متعاقبا افزایش وزن دچار نگرانی و سردرگمی می­‌شوند که مبادا دیگر جذابیتی­ برای شوهران خود نداشته باشند. همین نگرانی به مرور سبب عدم اعتماد به نفس می‌­شود.

اما بررسی­‌ها حاکی از آن است که اغلب مردان صرف­نظر از وضعیت فیزیکی همسرشان، کمبود یا فقدان نیازهای عاطفی موجب آزارشان می­شود.
بنابراین به خود و علایق‌تان احترام بگذارید. به جای اینکه شوهرتان همه چیزتان شود و او مجبور باشد تمامی نیازهای شما را مرتفع سازد، در طول روز یا هفته زمانی را به کارهای مورد علاقه­ خود همچون مطالعه، ملاقات با دوستان قدیمی، ورزش و... اختصاص دهید. توجه و تلاش خود را بر روی سلامتی و اعتماد به نفس خود متمرکز کنید و مطمئن باشید که با این رفتارها او را بیش از پیش شیفته­ خود خواهید ساخت! با این شرط که از حد تعادل نگذرید.
 
به او توجه کنید!

این کار سخت، آسان است! اگر عادت کرده­‌اید بی‌­توجهی‌­ها و ابراز علاقه ­نکردن خود را با گفتن «تو که می‌­دونی چقدر دوست دارم، من نمی­‌تونم جور دیگه­‌ای رفتار کنم» توجیه کنید، لحظه­‌ای درنگ کنید و بیندیشید. توجه کردن به او به طرز معجزه‌­آسایی وی را مجذوب شما می‌­کند.
بنابراین زمانی که همسر عزیزتان صحبت می­‌کند دست از کار بکشید و با او تماس چشمی برقرار کنید و همه­ توجهتان را به او هدیه کنید. کارهایتان را فراموش نکنید اما برای لحظاتی که او به توجه­تان نیاز دارد خود را وقف او کنید. درپایان، به اندازه همه­ عمرتان وقت دارید که به فعالیت­‌های خود برسید.

احساسات خود را پنهان نکنید!

با پنهان کردن خشم و مطرح نکردن مسائل و مشکلات، هم خود را با افکار منفی شکنجه می­‌کنید و هم باعث خدشه‌­دار شدن رابطه­ زناشویی‌تان می­‌شوید. زمانی که به همسرتان به مثابه یک انسان امین اعتماد می­‌کنید و صادقانه از احساساتتان حرف می­ زنید او را در رویایی شیرین فرو می ­برید.
بنابراین به جای اینکه دائما با شراره خشمتان او را بسوزانید یا خودخوری کنید، با احترام و مهربانی مسائل را حل و فصل و کام هر دویتان را شیرین کنید.

بگویید که قدر او را می دانید!

وقتی گرد زمان بر زندگی زناشویی می­‌نشیند، اگرچه همه چیز از خوبی، خارج از حد تصور باشد، زن و شوهر دیگر از هم تشکر نمی‌کنند یا کمتر تشکر می­‌کنند. حتی اگر همسرتان اطمینان داشته باشد که شما از زندگی‌تان رضایت خاطر دارید، باز هم دوست دارد که به طور واضح این حس رضایت‌مندی را ببیند و بشنود و نقش او در زندگی شما و در خانه­ مشترکتان کمرنگ نشود.
بنابراین همه روزه دلیلی برای تشکر از او بیابید و آن را در قالب جمله­‌ای ساده و زیبا بیان کنید. مثلا به او بگویید: «از موفقیت در کارت خوشحالم و اطمینان دارم که توانایی حمایت از خانواده‌­ات را هم داری.» از اینکه با او ازدواج کرده‌­اید ابراز خرسندی کنید و از شیوه­ زندگی او تعریف کنید. زمانی که به او می­‌گویید «از اینکه فرزندمان را به کلاس شنا می­‌بری ممنونم» به او می­‌فهمانید که به نقش پدری او هم اهمیت می‌­دهید.

روابط عاشقانه‌­تان را از دست ندهید!

«کی وقت داره قرار بذاره بره بیرون؟ کی حوصله داره کلمات عاشقانه بنویسه؟ اون که غریبه نیست. هر لباسی که بپوشم براش فرقی نمی­‌کنه!» این اشتباهی است که بسیاری از زوج­‌های میانسال مرتکب آن می‌شوند.
بنابراین سعی کنید به خاطر بیاورید در روزهای اول زندگی مشترکتان چه کارهای رمانتیکی انجام می­‌دادید که حالا فراموش کرده­‌اید. یک متن عاشقانه می­‌نوشتید و در جیبش می‌گذاشتید، او را به شام دعوت می‌­کردید، در سالگرد ازدواجتان لباس مورد علاقه­ او را می‌پوشیدید، هر چند وقت یک بار آلبوم خاطراتتان را مرور می­‌کردید و شاید ده­‌ها کار دیگر که منحصر به رابطه­ شما بوده است. اگر خودتان بخواهید امروز هم می­‌تواند یکی از آن روزها باشد!

اختلاف نظر‌ها را رفع کنید!

ارتباط زناشویی در زندگی زوجین نقش موثری بازی می‌کند. زوج‌ها باید مسائل و مشکلات خود را در این مورد حل کنند و به نیازهای یکدیگر احترام بگذارند؛ به‌طور قطع‌نیازهای زناشویی طرفین فراز و فرودهای بسیاری دارد و ممکن است اختلاف نظرهایی در این رابطه به وجود بیاید اما تلاش خود را بکنید تا نقاط مشترکی برای این رابطه بیابید.

بنابراین به نیاز جنسی خود و همسرتان همچون نیازهای دیگر احترام بگذارید و این رابطه را به رابطه­‌ای سرشار از انرژی و احساس تبدیل کنید. هرگز تنبیه همسرتان دلیل امتناع از رابطه­ جنسی نباشد.

زندگی مشترکتان اولویت چندم شماست؟!

به نظر می­‌رسد که برخی از زوج‌ها یا نمی­‌خواهند یا فراموش می­‌کنند که زندگی مشترک باید اولویت اولشان باشد و پس از مدت کوتاهی آن‌قدر درگیر مشغله­‌های زندگی می­‌شوند که هم خود را از یاد می‌برند و هم همسرشان را. بنابراین به خاطر داشته باشید که در زندگی زناشویی، شما و همسرتان از همه کس و همه چیز مهم‌­ترید. گاهی اوقات برای کودکتان پرستار بگیرید یا از خانواده­ خود یا همسرتان خواهش کنید که چند ساعتی از فرزندتان مراقبت کنند و با همسرتان به رستوران یا پارک بروید. شب­‌ها کودکتان را زود بخوابانید  تا زمان بیشتری را به با هم بودن اختصاص دهید.

آیا توجهی به فعالیت­‌هایش دارید؟

توجه کردن به فعالیت ­ها و سرگرمی‌های همسر لزوما به معنای همکاری و مشارکت در آن امور نیست بلکه با مطرح کردن چند سوال ساده راجع به آنها می‌توانید دقت و توجه خود را نسبت به کارهای همسرتان نشان دهید. تصور کنید که همسر عزیزتان از راه رسیده و با اشتیاق از تدبیرش در محل کار که مانع از یک افتضاح کاری بزرگ شده تعریف می‌کند.

به نظر شما چه احساسی به او دست می‌­دهد زمانی که با سردی رفتارتان مواجه می­‌شود؟بنابراین به علایق او احترام بگذارید و با مطرح کردن سوال، به او این اطمینان را بدهید که دغدغه‌هایش را دوست دارید؛ مثلا زمانی که برای تماشای مسابقه فوتبال هیجان خاصی دارد از او بپرسید که آیا این مسابقه یکی از بازی‌های حساس لیگ محسوب می‌شود؟

منبع: همشهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha