سلامت نیوز: وزارت بهداشت اعلام كرد: ناتوانی جنسی و ناباروری موقت در مردان از عوارض پرتوگیری دایم با پرتوهای مایکروویو است بنابراین توصیه می شود این افراد از نزدیک شده بیش از اندازه به مایکروویو خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، وحید جعفری، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به رعایت نکات ایمنی در مورد فرهای مایکروویو اظهار کرد: امواج مایکرو ویو مانند نور بخشی از طیف پرتوهای الکترومغناطیس هستند و فرکانس آنها بسیار بال است. فرکانس امواج مایکروویو فرهای خانگی معمولاً 2450 میلیون هرتز یا 2450 مگاهرتز است.

وی ادامه داد: امواج مایکروویو تولید شده در فرها قادرند بافت های بدن انسان را نیز مانند ماده غذایی گرم کنند و در صورتی که این پرتوها قوی باشند می توانند ایجاد سوختگی کنند.

 وی با بیان اینکه عدسی چشم ها نیز به گرما بسیار حساسند و پرتوگیری دایم با پرتوهای مایکرووبو می تواند سبب بروز آب مروارید شود، تصریح کرد:  ناتوانی جنسی در مردان و ناباروری موقت در مردان از عوارض پرتو گیری دایم با پرتوهای مایکروویو است.

جعفری یادآورشد: امواج مایکروویو بر روی ضربان ساز مصنوعی قلب تاثیر منفی دارند لذا کسانی که از این دستگاه استفاده می کنند نباید در نزدیکی مایكروفر بایستند.

وی همچنین توصیه کرد: با استفاده از قفل ایمنی مخصوص باید از کاربرد ناآگاهانه اطفال از فر جلوگیری شود.

وی با بیان این مطلب که از سوراخ كردن موادی که دارای پوست هستند مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی قبل هنگام قرار دادن در فر خودداری شود توصیه کرد :از قرار دادن کنسرو ها یا شیشه های در بسته حاوی مواد غذایی، کاغذ، لباس در فر خودداری شود.

وی خراب بودن یا آسیب دیدن در فر، آتش سوزی در داخل فر، برداشتن پوشش خارجی فر، زمین خوردن یا ضربه دیدن فر، سوراخ شدن شبکه سیمی جلوی فر و دستکاری فر یا از کار انداختن قفل ایمنی آن را از علل عمده نشت پرتو در فرهای مایکروویو برشمرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha