پژوهشگران انستیتو ملی علوم سلامت محیط زیست در آمریکا معتقدند ورزش منظم در افزایش حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر تاثیر زیادی دارد همچنین در درمان افراد مبتلا به بیماری آلزایمر موثر است.

سلامت نیوز : پژوهشگران انستیتو ملی علوم سلامت محیط زیست در آمریکا معتقدند ورزش منظم در افزایش حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر تاثیر زیادی دارد همچنین در درمان افراد مبتلا به بیماری آلزایمر موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، متخصصان اعصاب در آمریکا مدعی هستند  ورزش منظم می تواند آسیب های مغزی ناشی از بیماری آلزایمر را جبران کرده یا از بروز این آسیب ها پیشگیری کند.

پروفسور جین هری، از متخصصان اصلی این مطالعات در انستیتو ملی علوم سلامت محیط زیست در آمریکا می گوید: ورزش سبب تولید سریع مواد شیمیایی در مغز می شود و این امر مانع از بروز التهاب های مضر در مغز می شود.

وی همچنین می افزاید: این فرآیند می تواند به دستیابی به یک روش درمانی جدید با هدف پیشگیری زودهنگام از بروز آسیب های مغزی کمک می کند.

این مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش پیش از آسیب دیدگی مغز فضای مغزی را به گونه ای تغییر می دهد که در آن نورون ها (سلول های عصبی) در برابر صدمات شدید محافظت می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha