ناتوانی جنسی و ناباروری موقت در مردان از عوارض پرتو گیری دایم با پرتوهای مایکروویو می باشد بنابراین توصیه می شود این افراد از نزدیک شده بیش از اندازه به مایکروویو خودداری کنند.

سلامت نیوز : ناتوانی جنسی و ناباروری موقت در مردان از عوارض پرتو گیری دایم با پرتوهای مایکروویو می باشد بنابراین توصیه می شود این افراد از نزدیک شده بیش از اندازه به مایکروویو خودداری کنند.
 کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان یزد گفت: ضمن اشاره به رعایت نکات ایمنی در مورد فرهای مایکروویو اظهار کرد: امواج مایکرو ویو مانند نور بخشی از طیف پرتوهای الکترومغناطیس هستند و فرکانس آنها بسیار بالا می باشد. فرکانس امواج مایکروویو فرهای خانگی معمولاً 2450 میلیون هرتز یا 2450 مگا هرتز است.
مهندس وحید جعفری ادامه داد: امواج مایکروویو تولید شده در فرها قادرند بافت های بدن انسان را نیز مانند ماده غذایی گرم کنند و در صورتی که این پرتوها قوی باشند می توانند ایجاد سوختگی کنند.
 وی با بیان اینکه عدسی چشم ها نیز به گرما بسیار حساسند و پرتوگیری دایم با پرتوهای مایکرووبو می تواند سبب بروز آب مروارید شود، تصریح کرد:  ناتوانی جنسی در مردان و ناباروری موقت در مردان از عوارض پرتو گیری دایم با پرتوهای مایکروویو می باشد.
جعفری یادآورشد: امواج مایکروویو بر روی ضربان ساز مصنوعی قلب تاثیر منفی دارند لذا کسانی که از این دستگاه استفاده می کنند نباید در نزدیکی فر بایستند.
وی توصیه کرد: با استفاده از قفل ایمنی مخصوص از کاربرد ناآگاهانه اطفال از فر جلوگیری شود.
وی ضمن بیان این مطلب که از سوراخ نمودن موادی که دارای پوست هستند مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی قبل از  قرار دادن در فر خودداری شود توصیه کرد:از قرار دادن کنسرو ها یا شیشه های درب بسته حاوی مواد غذایی، کاغذ، لباس در فر خودداری شود.
وی خراب بودن یا آسیب دیدن درب فر، آتش سوزی در داخل فر، برداشتن پوشش خارجی فر، زمین خوردن یا ضربه دیدن فر، سوراخ شدن شبکه سیمی جلوی فر و دستکاری فر و یا از کار انداختن قفل ایمنی آن را از علل عمده نشت پرتو در فرهای مایکروویو برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha