دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 32392
سلامت نیوز : هنگام ورود به پمپ بنزین برای جلوگیری از انفجار احتمالی موبایل خود را خاموش كرده و یا به هیچ تماسی از طریق موبایل پاسخ ندهید.
مهندس علی گورانی كارشناس اداره پرتوهای مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب، گفت: وقوع انفجار در پمپ بنزین‌ها بر اثر تماس با موبایل به لحاظ علمی رد شدنی نیست ولی ضریب آن كم است.
وی افزود: بهترین كار اینست كه افراد در پمپ بنزین‌ها موبایل خود را خاموش كنند زیرا هنگام برقراری تماس امواج ساطع می‌شوند، ولی اگر هم فراموش كردند این كار را بكنند، هنگام زنگ خوردن موبایلشان پاسخ ندهند.
وی با اعلام اینكه در برخی از كشورها سیستمی در پمپ بنزین‌ها نصب شده كه موبایل‌ها را به طور خودكار از كار می‌اندازد، گفت: این سیستم در پمپ بنزین‌های كشور وجود ندارد و باید با آگاه‌سازی مردم، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جامع از این كار جلوگیری كرد.
گورانی با اعلام اینكه ا در این زمینه به دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور طی نامه هایی، اطلاع رسانی شده است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور می‌توانند به استان‌های مربوطه اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص انجام دهند تا استفاده نكردن از موبایل در پمپ بنزین‌ها به یك فرهنگ تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha