سلامت نیوز : رئیس مركز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از بیماری‌ها برای تامین یك سال عمر سالم هر فرد 3 برابر درآمد سرانه ناخالص ملی بهره وری دارد و البته رفتارهای حاكمیتی بیش از اقدامات فردی در این زمینه موثر است.
 
محمداسماعیل اكبری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: آمارهای موجود در زمینه ابتلا به سرطان توجه به عوامل خطر را روشن می‌كند و بر خلاف آنچه كه به نظر می‌آید رفتارهای حاكمیتی در كم كردن اثر عوامل خطر یا از بین بردن آنها بسیار موثرتر از رفتارهای فردی است.
 
وی افزود: نباید فقط برای آموزش مردم به عنوان تغییر رفتار فردی فعالیت كرد. بلكه جامعه برای تأمین سلامت خود باید به حدی توانمند باشد كه تغییر رفتار ایجاد كند.

اكبری تصریح كرد: یعنی جامعه باید بداند كه پیشگیری از 40 درصد از سرطان‌ها با اصلاح رژیم غذایی و مهار كردن مصرف دخانیات در قالب قوانین و مقررات حاصل می‌شو.د باید به سلامت مردم توجه بیشتری شود و حاكمیت آن را به عنوان یك سرمایه‌گذاری موثر و سودمند مورد نظر قرار دهد.

وی بیان كرد: در تحقیقات بین‌المللی نشان داده شده است كه سرمایه‌گذاری برای افزایش یك سال عمر سالم مردم یك جامعه برای دوری از بیماری معادل 3 برابر درآمد سرانه ناخالص ملی بهره‌دهی دارد و این سود از هر سرمایه‌گذاری دیگری بیشتر است.

اكبری خاطرنشان كرد: درآمد سرانه ناخالص هر فرد در كشور ما 2 هزار و 200 دلار است و قدرت خرید هر فرد در كشور ما سالانه 6 هزار دلار است كه بر این اساس سرمایه‌گذاری پیشگیرانه برای یك سال عمر سالم معادل 3 برابر این درآمد سرانه ناخالص ملی برای هر فرد می‌تواند برای كشور بهره‌دهی ایجاد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha